Setiathome og Linux
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 05-02-04 18:52

Jeg må gøre et eller andet galt, eller glemme noget, for når jeg har
installeret Setiathome på alle de linux-setup jeg har haft - ikke at
det er så mange, kun installeret på J.A.M.D. Linux (en lille, men nu
udgået, i686-optimeret binær distribution baseret på Red Hat 8.0) og så
på den Gentoo jeg har nu (stage 1 med "selvlavet" kerne (jeg er lidt
stolt af det )) - så har jeg kun kunnet køre setiathome som 'root',
og det kan jeg ikke være meningen.

Så er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør forkert?

--
Mvh. Jan

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-02-04 19:22

On 2004-02-05, Jan Allan Andersen <akkernospam@ofir.dk> wrote:
> Så er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør forkert?

Kun hvis du fortæller hvad fejlen ved at køre den som
ikke root er!

Thomas

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 05-02-04 21:35

On Thu, 05 Feb 2004 18:22:19 +0000, Thomas S. Iversen wrote:

> Kun hvis du fortæller hvad fejlen ved at køre den som
> ikke root er!

Jamen, der skulle vel ikke være nogen fejl ved at køre den som ikke root -
Eller hvad?

Nej, seriøst, jeg ved ikke hvad der sker, kan bare konstatere at
setiathome ikke vil køre når jeg logger ind på min user.

Mvh. Jan

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-02-04 21:57

On 2004-02-05, Jan Allan Andersen <akkernospam@ofir.dk> wrote:
> Jamen, der skulle vel ikke være nogen fejl ved at køre den som ikke root -
> Eller hvad?

Det kan jo være, at brugeren ikke har ret til at

1) eksekvere programmet.
2) skrive/læse filer som programmet forventer ret til at læse/skrive

Har du checket permisions på de setiathome filer du har installeret?

Thomas