nforce kernel patch
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 05-02-04 16:00

Jeg har hentet nvidia's nforce driver pakke. Kørt make og make install.

I dokumentationen står der at den kun kan patch kerne 2.4.20 automatisk.
Jeg kører med 2.4.24. Hvad gør jeg så nu?

Kan jeg bare patch 2.4.24 kernene med den medfølgende patch til 2.4.20?
Eller skal man hente en patch som passer til 2.4.24? Hvis ja => Hvor
finder jeg så den?
Eller gør man noget helt tredje?

/mikkel

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 05-02-04 16:41

On Thu, 05 Feb 2004 16:00:23 +0100, Mikkel F.S. Andersen wrote:

> [...]
>
> Kan jeg bare patch 2.4.24 kernene med den medfølgende patch til 2.4.20?
> Eller skal man hente en patch som passer til 2.4.24? Hvis ja => Hvor

Jeg prøvede med kernel 2.4.22 og det virkede ikke, så jeg valgte 2.4.20
indtil der kom understøttelse for det i kernel, hvilket der er gjort i
2.6.2, så jeg har lige i dag opgradet og det ser ud til at virke fint med
nforce.

At jeg så har fået nogle problemer med det matrox kort jeg har i er en
anden historie.

/Sonni

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 05-02-04 19:01

On Thu, 05 Feb 2004 16:40:56 +0100, Sonni Skammelsen wrote:
> [...]
> nforce.
>
> At jeg så har fået nogle problemer med det matrox kort jeg har i er en

Kommer tid kommer råd
Jeg startede menuconfig op for at se om 2.4.24 kernen understøttede
nvidia pr. standard - og sørme - der var lige de indstilliger der skulle
være Om det er Slackware der har pillet lidt ved den kerne man kan
hente fra Sunsite ved jeg ikke.

Jeg smed derefter nvidia's gforce driver ind, og det spiller max

Det ser ud til at køre fortræffeligt nu..