Flytning af HD
Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 03-02-04 17:22

Jeg har en mindere server til at køre pop3, mysql, php, smtp, apache
med redhat 9,0
jeg har fået en ny maskine jeg gerne ville flytte hdén over i, men jeg kan
ikke rigtig regne ud hvordan ?
jeg vil helst ikke miste det data der er på disken, kender i en eller anden
smart måde ?
på forhånd tak.

Jens

Fra : Kevin Steffer

Dato : 03-02-04 20:48

On Tue, 03 Feb 2004 17:21:59 +0100, Jens S. Rasmussen wrote:

> [...]
> ikke rigtig regne ud hvordan ?
> jeg vil helst ikke miste det data der er på disken, kender i en eller anden

Hej Jens

Jeg har tidligere gjort det, at jeg installerer OS'et på den nye maskine.
Så sætter jeg den gamle disk over i den nye computer og mounter den.
Så kigger jeg lige i /etc/passwd på den mountede disk og opretter alle
brugere på det nye system med samme UID og GID som de er oprettet på
den gamle disk.
Så kan du nemlig bevare filrettighederne selvom du kopierer fra den gamle
disk over på den nye.

Så kan du overskrive dine konfigurationsfiler til php og apache, hvis de
stadig er kompatible med dit nye system.

- Kevin

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 04-02-04 17:17

Hmm jeg har kun denne ene disk