fra redhat til debian, noget ala. chkconfi~
Fra : Allan Johansen

Dato : 01-02-04 10:16

Hej NG,

Efter at have kørt med Redhat i lang tid ville jeg nu prøve Debian. Der er
dog en ting jeg savner fra Redhat af, nemlig "chkconfig --list". Findes der
ikke en lignende kommando til Debian hvor man kan få en oversigt over hvilke
services der er sat til at starte op automatisk mv.?

Jeg ved godt man bare kan kigge under /etc/rcX.d for de forskellige
runlevels, men kan nu bedre lide noge ala. chkconfig.

VH. Allan
PS: Ved svar pr mail., fjern da "FJERN" i adresse.

Fra : Frederik Dannemare

Dato : 02-02-04 00:53

Allan Johansen wrote:
> [...]
>
> Jeg ved godt man bare kan kigge under /etc/rcX.d for de forskellige
> runlevels, men kan nu bedre lide noge ala. chkconfig.

Nu kan jeg ikke helt huske chkconfig, men måske rcconf kan bruges som
erstatning for chkconfig? Se i øvrigt 'man update-rc.d'.

Personligt synes jeg dog ls /etc/rc*.d er nemt og bekvemt.
--
Frederik Dannemare