ICS netværk mellem linux og windows pc'er?
Fra : Steen

Dato : 30-01-04 12:26

Hejsa

Jeg har lige installeret RedHat9 og roder lidt med netværksopsætningen. Nu
er det således at jeg har en bedre halvdel med en pc som kører
internetforbindelse gennem min PC (med bla. Linux, Win98 og WinXP
installeret), min maskine fungerer dog kun som vært til en ICS-forbindelse
når jeg er i windows sessionerne.

Jeg kunne selvfølgelig godt tænke mig at sætte min maskine op, så min
kæreste (som kører WinXP) kan gå på nettet når jeg er i Linux-mode.

Kan man lave sådan en ICS-forbindelse (eller hvad det måtte hedde her) i
Linux?

PS: jeg er linux-newbie.

Mvh. Steen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-01-04 12:38

Steen <notforspamming@go.away> writes:

> [...]
> kæreste (som kører WinXP) kan gå på nettet når jeg er i Linux-mode.
>
> Kan man lave sådan en ICS-forbindelse (eller hvad det måtte hedde her) i

Jeps. Du skal sætte den op som NAT-router.

http://www.linuxbog.dk/
http://www.iptables.org/

Der findes vist et værktøj til konfiguration af den slags i RedHat -
det husker jeg ikke tydeligt.

/Rasmus

Predicting the future is easy.
The hard bit is always getting it right.
-- Geoff Huston

Fra : Steen

Dato : 31-01-04 10:42

spam@amagerkollegiet.dk (Rasmus Bøg Hansen) wrote in

> [...]
>
> http://www.linuxbog.dk/
> http://www.iptables.org/
>
> Der findes vist et værktøj til konfiguration af den slags i RedHat -

Tak for hurtigt svar, det leger jeg lidt videre med.

Mvh. Steen