gentoo & RAID
Fra : andy

Dato : 27-01-04 23:51

Hej ng
Jeg er ved at sætte min server op med gentoo. men den vil ikke som jeg vil.
Da min skærm og grafik kort er af ældre dato er jeg nød til at vælge
kerne valg "nofb" og det virker kun på en mini cd. ellers flimre skærmen
så man ikke kan læse noget.
men så kan jeg ikke få fat i min hd via fdisk fdisk siger at jeg enten
skal køre
fdisk /dev/rd/c0d0 eller
fdisk /dev/ida/c0d0
siger i alle tilfælde unable to open

jeg regner med det enligt skulle værer den førdste da det er 3 SCSI
diske hvor der sider en controler. og når jeg skal sætte RAID op har jeg
en cd som jeg botter BIOS med på min compaq ML370 server.