Bringing up interface eth0...
Fra : Jacob

Dato : 23-01-04 17:37

Ja jeg ved det. Det har været oppe 100 gange før og google giver mange
resultater, men hvad er egentligt problemet og hvad gør man?

"determining IP information.... failed" <- eller noget i den retning under
opstart.

Jeg havde problemet i RH7 og 8 også. I 7 virkede det nogle gange. I 8
virkede det slet ikke. Nu virkede det perfekt i går hele dagen i fedora, og
i dag uden jeg har gjort noget som helst ud over at installere en
Nvidia-driver (og fjerne den igen), virker det ikke i fedora!

Hvad kan problemet være? Hvad gør jeg for at få dette til at virke. Jeg har
tdc bredbånd uden router og med dynamsisk IP, så den skulle gerne bare
(ligesom windows gør) finde IP-information fra modem'et.

Mit netkort er noget "realtek RTL8139"

-Jacob

Fra : Peter nage

Dato : 24-01-04 00:05

> [...]
> tdc bredbånd uden router og med dynamsisk IP, så den skulle gerne bare
> (ligesom windows gør) finde IP-information fra modem'et.

Hej!
Jeg ved ikke om fedora/RH har samme "netconf" som Mandrake.
Men jeg har tit støt på samme problem, og løsningen for mig har altid været
at sætte opasia.dk ind som domæne. Dette bliver sendt til DHCP serveren hos
TDC og af en eller anden grund opnår jeg et meget bedre resultat med dette.
Jeg synes ikke jeg har set så mange andre give respons på denne løsning. Men
det virker altså for mig.

Mvh.
mig

Fra : Jacob

Dato : 24-01-04 11:47

On Sat, 24 Jan 2004 00:05:15 +0100, Peter nage wrote:

> [...]
> Jeg synes ikke jeg har set så mange andre give respons på denne løsning. Men

Det lyder mystisk, for det virker periodisk. I går var der ingen problemer.

-Jacob