Gentoo eller Sorcerer
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 23-01-04 16:18

Jeg påtænker at installere et af i subjekt nævnte systemer, går nok
efter Gentoo pga. de mange pakker de har.
Men når jeg læser deres manual er der noget der undrer mig.

Jeg har en PC med en 80Gb HD (WinXP Pro) og en 6,4Gb HD jeg bruger til
at "lege" med linux på, og det er den lille HD jeg skal have Gentoo
(evt. Sorcerer) ind på.
Jeg vil installere helt fra scratch, altså stage1 via net.
For nuværende har jeg en J.A.M.D. Linux (binær distro) liggende, men
den bliver jo selvfølgelig slettet, når jeg skal/vil have formateret og
partitioneret HD'en.

Og så er det lige mit spørgsmål - som i () bemærket måske afslører, at
jeg skal lade være med at gøre mine hænder "beskidte" og rode med
systemer som Gentoo, but anyway ..... - Når nu jeg sletter og
partitionerer HD'en, har jeg så stadigvæk en "Working net-connection"?
Selvfølgelig er jeg på nettet med mit kabelmodem, men det er jo fra min
WinXP - Er det fint nok eller hvad?

--
Mvh. Jan

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 23-01-04 17:25

Jan Allan Andersen wrote:

> [...]
> systemer som Gentoo, but anyway ..... - Når nu jeg sletter og
> partitionerer HD'en, har jeg så stadigvæk en "Working net-connection"?

Der menes nok IP til maskinen, så hvis dit netkort er understøttet,
skulle det ikke være noget problem.

Mvh
Tonni

Fra : Preben Holm

Dato : 24-01-04 18:43

Tonni Aagesen wrote:

> Der menes nok IP til maskinen, så hvis dit netkort er understøttet,
> skulle det ikke være noget problem.
>

> Mvh
> Tonni

Dvs. under installationen loader du bare kerne-modulet til dit netkort
(loades vist automatisk i Gentoo 1.4), kører en ifconfig ellet net-setup
(se vejl. for installation) og dertil er vejledning til en PPPoE klient!

Mvh / Preben Holm