Skrive indlæg på sslug lister?
Fra : Thomas Jansson

Dato : 23-01-04 01:58

Der er sikkert nogen af jer der er medlemmer, så i kan måske hjælpe med det
meget simple spørgmål om hvordan man skriver på listen. Skal man bruge den
email, som man er registreret med. Jeg vil meget nødigt skrive den rigtige,
da jeg tidligere har fået smadret en mailkonto pga spam. Det virker ikke som
jeg kan bruge en normal tjanssonNEJTAK@.... men at jeg skal bruge den
rigtige. Er det rigtigt forstået?
Thomas Jansson
*ret min email før du skriver*

Fra : Jesper Krogh

Dato : 23-01-04 06:07

I dk.edb.system.unix, skrev Thomas Jansson:
> [...]
> da jeg tidligere har fået smadret en mailkonto pga spam. Det virker ikke som

Ja, det er rigtigt forstået.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Jabber - Det eneste instant messaging system der sikrer DIT privatliv.

Fra : Thomas Jansson

Dato : 23-01-04 10:18

> Ja, det er rigtigt forstået.
Hvad så med spambots opsnapper de så ikke min email med det samme?

Fra : frank damgaard

Dato : 23-01-04 23:09

Thomas Jansson wrote:
> Hvad så med spambots opsnapper de så ikke min email med det samme?

Hvilke spambots?

I SSLUG emailarkivet er email-adresser "maskerede", og det ser ud
til at virke rimeligt godt, undtagen nogen specifik laver en
'bot for at indsamle SSLUG email.

Derudover de fleste internetudbydere tillader flere postkasser
og/eller aliases.
Vælg f.eks. mit_navn_spamtrap1@xxx.yyy.zz eller noget i den stil,
og når der så kommer for meget spam så ændrer du blot adressen
(husk at framelde sslug's lister med det gamle og tilmelde
med det nye)

Bruger du news:news.sslug.dk kan du nøjes

Se mere info på http://www.sslug.dk/tilmeld

--
no signature :)

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-01-04 10:50

"Thomas Jansson" <ELLERStjanssonTAK@hehe.email.stadighehe.dk> writes:

> Undskyld, men jeg forstår ikke hvad du mener? Man skal skrive sin rigtige
> email og spambots har fri mulighed for at læse indlæggene - hvorfor skriver
> folk så overhovedet på listen?

Af samme grund som at jeg skriver her formentlig? Jeg får alligevel så
meget spam, at det ikke gør den store forskel, om min adresse står
nogle steder eller ej. Min adresse er fuldt gyldig, men filtreres
gennem spamassassin - jeg modtager højest en enkelt spamtingest i min
postkasse hver anden uge; resten filtreres fra.

/Rasmus

Sleep is a poor substitue for enough caffeine.

Fra : Martin Thoegersen

Dato : 23-01-04 15:18

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> [...]
> gennem spamassassin - jeg modtager højest en enkelt spamtingest i min
> postkasse hver anden uge; resten filtreres fra.

Jeg læser slugg med en gyxi adresse, oprettet for en måned siden. I
øjeblikket får jeg ca 10-20 spams _om dagen_, hvilket er nok til at gyxi
lukker min konto hvis jeg undlader at hente post bare en enkelt dag! Det
er f***** irriterende.
Har skiftet adress to gange: hjælper ikke
__
Martin Thøgersen

Fra : Erlo Haugen

Dato : 23-01-04 10:29

On Fri, 23 Jan 2004 10:17:30 +0100
"Thomas Jansson" <ELLERStjanssonTAK@hehe.email.stadighehe.dk> wrote:

> Hvad så med spambots opsnapper de så ikke min email med det samme?

jo

--
Erlo
Remove the underscores

Fra : Thomas Jansson

Dato : 23-01-04 10:39

Fra : Erlo Haugen

Dato : 23-01-04 16:05

On Fri, 23 Jan 2004 15:17:58 +0100
Martin Thoegersen <martint@blop.dk> wrote:

> [...]
> er f***** irriterende.
> Har skiftet adress to gange: hjælper ikke

Nogle opretter en hotmail eller andet, som ikke bruges til andet end
sslug-lister. Så er det bare et spm. om at slette al mail der ikke
kommer fra sslug..

Fra : Martin Thoegersen

Dato : 23-01-04 16:12

Erlo Haugen wrote:

> Nogle opretter en hotmail eller andet, som ikke bruges til andet end
> sslug-lister. Så er det bare et spm. om at slette al mail der ikke
> kommer fra sslug..

Det er i pricippet det jeg gør med gyxi (gratis pop3, max 10MB).
Problemet er blot, at slugg-mails kan gå tabt, når boxen er overfyldt af
spam. Det kan også ske i hotmail.
--
Martin Thøgersen

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 23-01-04 20:18

On Fri, 23 Jan 2004 16:11:43 +0100 Martin Thoegersen wrote:

> Det er i pricippet det jeg gør med gyxi (gratis pop3, max 10MB).
> Problemet er blot, at slugg-mails kan gå tabt, når boxen er overfyldt af
> spam. Det kan også ske i hotmail.

Hvorfor så ikke læse grupperne via news-serveren?

--
Vil du gerne kunne afspille de CDere du køber?

http://www.digitalforbruger.dk/