Harddiskproblemer??
Fra : ERLO

Dato : 21-01-04 17:52

Hej
Jeg sidder og er ved at installere Red Hat Linux - Men jeg har haft Corel
Linux på harddisken og lige meget hvor meget fdisker og formaterer, så
bliver maskinen ved med at starte op med logoet fra Corel Linux.
Jeg kan ikke få det væk - er der en løsning på problemet, eller kan disken
kun bruges som "slave" fremover ??

Med venlig hilsen
ERLO

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 21-01-04 18:22

> [...]
> bliver maskinen ved med at starte op med logoet fra Corel Linux.
> Jeg kan ikke få det væk - er der en løsning på problemet, eller kan disken

Det er fordi at du sikkert har lagt bootloaderen i Master Boot Recorden, den
skal du tømme, ved ik lige hvordan det gøres i linux, men en win9x
bootdiskette og skriv fdisk /mbr

Jacob

Fra : Kent Friis

Dato : 21-01-04 20:44

Den Wed, 21 Jan 2004 18:22:11 +0100 skrev Jacob d'Andrade:

>Det er fordi at du sikkert har lagt bootloaderen i Master Boot Recorden, den
>skal du tømme, ved ik lige hvordan det gøres i linux, men en win9x
>bootdiskette og skriv fdisk /mbr

Fdisk /mbr tømmer altså ikke Master Boot Record, den installerer bare
windows MBR i stedet for.

Mvh
Kent

Fra : ERLO