MS Windows
briani 27239
Clone harddisk
Fra : søren andersen

Dato : 03-02-04 22:52

vil gerne skifte til anden større disk,win XP,men skal bruge data fra
gl. disk hvordan flytter jeg data over på den nye? Disken skal gerne
være helt nøjagtig magen til den gamle.

Jeg har ikke noget soft ware fra producent,den ene disk er fra en
Compaq computer den anden er en Maxtor disk.

Mvh Søren

Fra : Ingolf

Dato : 04-02-04 00:19

"søren andersen" <sa-mail@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har ikke noget soft ware fra producent,den ene disk er fra en
> Compaq computer den anden er en Maxtor disk.

Kan du i realiteten ikke. WinXP gemmer en SID(Security IDentifier) for hver
hardware enhed og skiftes denne, er der noget internt i Windows der ikke vil
fungere korrekt.(Har prøvet det med ghost/powerquest PM images). Så findes
der et program der hedder NEWSID, som kan 'ordne' det, men windows vil
stadig køre 'mystisk'. Så at lave en tro kopi af en gammel hd til en ny, kan
ikke anbefales med winxp/winnt.

Vil anbefale dig at installere en frisk winxp på den nye hd, og bagefter
indsætte den gamle hd og overflytte data til den nye.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-02-04 11:24

Så længe man ikke har foretaget ændringer af anden hardware vil det
fungere fint.
Windows vil selv finde ud af at der er en anden HD i og tilpasse sig.
Skal man samtidigt have anden Hardware i bør det foregå efter udskift
af HD, ikke samtidig.

Fra : Rune

Dato : 04-02-04 03:11

Eller lave et image af den gamle disk i fx Norton Ghost, installere XP og NG
på den nye og derefter læse det gamle image ind på den. Jeg mener at det
burde virke hvis bare man foretager de rigtige indstillinger i NG, når man
laver image af den gamle disk.

Mvh Rune

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-04 22:15

"søren andersen" <sa-mail@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har ikke noget soft ware fra producent,den ene disk er fra en
> Compaq computer den anden er en Maxtor disk.

Hej Søren

jeg hentede et program ved maxtor der hedder maxblast
med dette program kopierede jeg min xp harddisk uden problemer
satte den ny harddisk i min søns pc og startede op xp installerede bare de
nye drivere den skulle bruge

det virkede ved mig uden problemer så måske kan du bruge det

mvh claus v