MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Help: Min mikrofon er alt for sløv.
Fra : Peter Hansson

Dato : 02-02-04 13:58

Hej!

Håber dette er den rette gruppe.

Jeg har nu prøvet 4 forskellige mikrofoner. Alle har det til fælles at man
nærmest skal have dem ind i munden før der kommer lyd igennem.

Jeg har kørt test med dem. Man skal åbentbart have den indopereret i
fortanden før det virker.

Systemet er XP Home. Bundkort er: ECS K7pro. AC97 Lydchip.

Er der noget jeg har overset, eller er det bare sådan??

PH

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 02-02-04 14:07

Peter Hansson skrev i en meddelelse...

> [...]
>
> Systemet er XP Home. Bundkort er: ECS K7pro. AC97 Lydchip.
>
> Er der noget jeg har overset, eller er det bare sådan??

Har du aktiveret den boost der er med i XP?

Fra : Peter Hansson

Dato : 02-02-04 14:08

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:jXrTb.83176$jf4.5293606@news000.worldonline.dk...

Jeg er lutter øren: Hvilken boost???

PH

Fra : Peter Hansson

Dato : 02-02-04 14:16

Har fundet boosten. Den hedder mikrofonforstærkning. Det hjælp lidt. Min
mike er den type der sidder på siden af monitoren. Den burde kunne opfange
det på de ca. 30 cm afstand. Den gør det bare ikke.

PH

Fra : Peter Hansson

Dato : 02-02-04 14:42

Hej!

Har aktiveret boosst. Der er også udslag på det grønne peakmeter.

Lige et spørgsmål mere. Når jeg går rigtig tæt på er der også lyd igennem
til speakerne. Skal det være sådan??

På forhånd tak for tålmodigheden.

PH

Fra : Spangkuk

Dato : 02-02-04 15:52

> [...]

> Har aktiveret boosst. Der er også udslag på det grønne peakmeter.
>
> Lige et spørgsmål mere. Når jeg går rigtig tæt på er der også lyd

MÅ bare spørge.:

Du har ikke sat din mike i line-in istedet for mike-in, vel ??

Spang

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-02-04 17:10

In article <XOrTb.2100$oe6.167@news.get2net.dk>, peter@ahansson.net
says...

> Er der noget jeg har overset, eller er det bare sådan??

Du har mikrofonen koblet til det lyserøde stik, right?

Jeg havde ingen problemer med mit K7S5A Pro.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Hansson

Dato : 02-02-04 17:36

> In article <XOrTb.2100$oe6.167@news.get2net.dk>, peter@ahansson.net
> says...

> Du har mikrofonen koblet til det lyserøde stik, right?
>
> Jeg havde ingen problemer med mit K7S5A Pro.

Ja. Jeg tror også at det virker nu. Den giver ihvertfald fin udslag på
testen. Nu skal jeg bare lige have den afprøvet i Messenger, da det er der
jeg skal bruge den. Det er bare lidt nyt for mig.

Takker for hjælpen.

PH

Fra : Spangkuk

Dato : 02-02-04 19:01

> [...]

der
> jeg skal bruge den. Det er bare lidt nyt for mig.

Altså line-in ...

Det er ok Peter, vi skal for pokker da alle lære at
kravle for vi kan gå.

Hvis jeg tager fejl, så skal du bare vide, at nok får
du udslag på testen, men i eks. MSN eller skype eller
hvad du nu skal bruge den til, så vil dette udslag udelukkende
bestå i en frygtelig masse overstyring og brusen.

BOOST og alt det andet smarte der kan krydses af til mike'n
er kun brugbart, hvis du i forvejen har et sundt signal.

Spang

Fra : Peter Hansson

Dato : 02-02-04 20:53

"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> skrev i en meddelelse

> der
>
> Altså line-in ...

Jeg mener nu den er i det rigtige stik. En lyserød. Nu skal vi bare se om
det virker.

Takker for svarene.

PH

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-02-04 12:20

In article <HUxTb.2855$3r7.1699@news.get2net.dk>, peter@ahansson.net
says...

> Jeg mener nu den er i det rigtige stik. En lyserød. Nu skal vi bare se om
> det virker.

Lyserød _er_ mikrofon (jeg kiggede bag på min egen PC)

Fra : Peter Hansson

Dato : 03-02-04 13:40

> In article <HUxTb.2855$3r7.1699@news.get2net.dk>, peter@ahansson.net
> says...

> Lyserød _er_ mikrofon (jeg kiggede bag på min egen PC)

Hej!

Det er afprøvet i Messenger og det virker nu. Problemet var at den skulle
boostes!

Takker igen for svarene.

PH