MS Windows
briani 27239
Please enter file name for new bios
Fra : el toro

Dato : 31-01-04 23:45

Hvad kan der være galt når ens pc starter med denne tekst:

Please enter file name for new bios

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-02-04 02:27

In article <401c2ff2$0$29381$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
nogen@microsoft.com says...

> Hvad kan der være galt når ens pc starter med denne tekst:
>
> Please enter file name for new bios

Prøv i en passende hardware-gruppe

http://www.usenet.dk/grupper.pl?seek=hardware

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 01-02-04 11:59

Hej
Umiddelbart ser det ud som om at din bios er gået tabt, og at du derfor skal
indlæse en ny bios-file.

Hvis der sker fejl under bios-opdatering kan det ske at man ikke kan komme i
kontakt med computeren igen. Hvis det sker kan en bestemt tastekombination
starte en nødopstart af bios. Denne nødopstart kræver at der er lagt en
bestemt opdaterings-file ind på en diskette eller hd'en. I dit tilfælde
lader det til at det er denne fil som din bios spørger efter...

Men...........hvis du ikke har været igang med at opgradere din bios, så kan
årsagen til dit problem godt være en fejl ved dit tastatur, en fejl som
kalder på biosens nødopstart. Så før du prøver noget andet ville jeg foreslå
at du prøver at starte din computer uden tastatur. Hvis fejlen ikke kommer
frem skal du udskifte tastaturet. Hvis du stadig får denne fejl skal du ind
på producentens hjemmeside, hvor du kan hente en opdatering til dit
bundkort.

MSI's hjemmeside indeholder en udførlig vejledning til hvordan man udfører
nødstart af forskellige bios'er, måske er din imellem.
mvh
Kurt
PS: Dette svar er kun givet som svar på dit spørgsmål, og skal ikke motivere
til at deltage i et omfangsrigt kursus i brugen af nyhedsgrupper.
Kursuset er ellers anbefalelsesværdigt. Det omhandler 60000 nyhedsgrupper
og tager kun 6,5 år. Du lærer hvordan du aktiverer (abonnerer) på samtlige
nyhedsgrupper på en gang, og om hvordan man formulerer overskrifter til nye
nyhedsgrupper med næsten identiske emner, og ikke mindre væsentligt, helt de
samme eksperter.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-02-04 13:15

"Kurt Pedersen" <kurt_birgit@pedersen.mail.dk> skrev :

>PS: Dette svar er kun givet som svar på dit spørgsmål, og skal ikke motivere
>til at deltage i et omfangsrigt kursus i brugen af nyhedsgrupper.

Man kan jo se, at du ikke har deltaget i det.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 01-02-04 23:34

Hej Knud
> "Kurt Pedersen" <kurt_birgit@pedersen.mail.dk> skrev :

kurt_birgit@pedersen.mail.dk

> Man kan jo se, at du ikke har deltaget i det.

Sjældent bliver man rost så meget som når du kommer.

mvh
Kurt

PS: kurt_birgit@pedersen.mail.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-02-04 04:44

In article <401d7ed7$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kurt_birgit@pedersen.mail.dk says...

> Sjældent bliver man rost så meget som når du kommer.

Dit indlæg var off-topic, fordi du svarer på et off-topic indlæg.

Det svarer til at det er iorden at køre overfor rødt, når naboen kører
overfor rødt.