MS Windows
briani 27239
Blaster og Update
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 30-01-04 15:04

Hej
Jeg har ofte en bekendt i telefonen for tiden, har blaster og er informeret
om hvordan der kan håndteres med shutdown, så lang så godt. Han er ved at
opdatere fra Windows update, men har problemer med at de ikke kan
installeres det( mislykkedes) og det r lige meget om han henter 5 af gangen
eller flere. Jeg har sendt ham i CD med alle opdateringerne på fra
Microsofts egen side, men de kan heller ikke køres ind. Der er jo mange, men
vil løsningen være at slette alle de opdateringerder er indstaleret, kan han
så indstalere fra cd. Det er jo lidt af en satsning hvis ikke det virker så
mangler han jo pludselig mange flere.
Gunnar

Fra : Leony

Dato : 30-01-04 16:59

In news:401a6432$0$128$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Gunnar Grooss <g.grooss@oncable.dk> typed:

> [...]
> godt. Han er ved at opdatere fra Windows update, men har problemer
> med at de ikke kan installeres det( mislykkedes) og det r lige meget

Har han prøvet et removal tool:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.worm.removal.tool.html
og derefter forsøgt at installere opdateringerne?

Måske er der bedre hjælp at hente i virus-gruppen.
Jeg er ret sikker på at der er blevet snakket en del om hvordan man
fjerner den virus (jeg læser ikke selv virus-gruppen).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 30-01-04 19:34

In a news:401a6432$0$128$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]
> alle de opdateringerder er indstaleret, kan han så indstalere fra cd.
> Det er jo lidt af en satsning hvis ikke det virker så mangler han jo

Har i husket at deaktivere firewall og antivirus, det får Winupdate til
at funke bedre her..

--
Vh. Henrik Sørensen.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 31-01-04 09:05

"Henrik Sørensen" <spørg@efter-mail.invalid> skrev i en meddelelse
> In a news:401a6432$0$128$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> Gunnar Grooss <g.grooss@oncable.dk> typed:
>
> Har i husket at deaktivere firewall og antivirus, det får Winupdate til
> at funke bedre her..

Hej
der er måske noget der, vi har deaktiveret systemgendannelse, men ikke d
andre, og det er netop update der er problemet.
Gunnar

Fra : morten

Dato : 31-01-04 13:50

"Gunnar Grooss" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
han
> så indstalere fra cd. Det er jo lidt af en satsning hvis ikke det virker

har han stadig virus på maskinen skal den fjernes først. hvis den er det kan
denne side muligvis løse hans problem.
http://www.updatexp.com/0x800A138F.html