MS Windows
briani 27239
re-installation af XP
Fra : Thomas VJ

Dato : 29-01-04 23:02

Hejsa,

Harddisken i min næsten 2 år gamle Dell Inspiron 4100 nægtede en morgen for
et par uger siden pludselig at starte op.
Alt hvad den gjorde var at give et par brum fra sig og derefter kom der en
meddelelse fra BIOS om at der ikke kunne findes noget at boote fra.
I løbet af de sidste par uger har jeg så forsøgt at starte den op, men med
samme resultat hver gang - brum brum, ingen boot enhed.
Da jeg så kombinerede opstart med at en trussel om at maskinen ville få et
meget brutalt men hårdt møde med asfalten 2 etager nede, så ville den
pludselig godt starte op (!?). (Kan måske også skyldes at jeg lige forinden
stak tungen ud af vinduet
Den har nu kørt uafbrudt i et par dage - jeg tør ikke slukke den og stoler
ikke meget på harddisken, som nu skal skiftes.
Derudover har min Dell et andet problem - 1 år og 2 uger gammel holdt det
interne DVD/CDRW drev pludselig op med at virke. Som erstatning købte jeg et
eksternt ASUS USB DVD/CDRW drev til den halve pris af hvad Dell skulle have
haft for et nyt internt drev. I det media bay hvor det gamle drev sad,
sidder der nu et diskette drev.
Så vidt jeg husker kan Windows ikke installeres fra USB CD-drev, heller ikke
selv om jeg bruger Windows XP boot disketter.
Er det korrekt?

Og hvis det er korrekt, hvordan laver jeg så en ny installation af Win XP?

På forhånd tak!

mvh,
Thomas

Fra : Pico

Dato : 31-01-04 01:01

Thomas VJ wrote:
> Hejsa,

KLIP

> Og hvis det er korrekt, hvordan laver jeg så en ny installation af
> Win XP?

Jeg ved ikke om det er korrekt, men hvis du kopiere Win XP over på en HD
kan du installere derfra. Hvis det er Fat eller FAT32 kan du bruge en Win98
bootdiskette og navigere til mappen i386 og skrive winnt, hvorefter XP vil
begynde insatallationen. Har du NFTS skal du nok hav fat i de 6 bootdisketer
der kan hentes hos MS.
Pico

Fra : VET

Dato : 31-01-04 20:31

Hej
Det er måske ikke lige et svar på dit spørgsmål.
Så vidt jeg kan regne ud må du være omfattet at 2 års reklamationsret, som
jeg mener var trådt i kraft da du købte.
Vh Jens

Fra : Thomas VJ

Dato : 31-01-04 21:02

"VET" <vet@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> Så vidt jeg kan regne ud må du være omfattet at 2 års reklamationsret, som
> jeg mener var trådt i kraft da du købte.

Tak for svaret. Når det nu er sådan en periodisk fejl, så bliver det måske
en anelse besværligt at overbevise Dell om at de skal bytte / reparere den
gamle disk uden regning, og jeg gider faktisk ikke have mere med Dell at
gøre. Har siddet i deres tlf-kø i flere omgang for efter 10-15 minutter, at
få en optage tone i røret...

mvh,
Thomas

Fra : Thomas VJ

Dato : 01-02-04 00:41

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.uni> wrote in message
> Så vidt jeg husker kan Windows ikke installeres fra USB CD-drev, heller
ikke
> selv om jeg bruger Windows XP boot disketter.
> Er det korrekt?

Det var så ikke korrekt!
Med XP SP1 boot disketter, fandt XP installationen både ÚSB2.0 PCMCIA kortet
og det dertil tilsluttede USB2.0 CD-drevet.

mvh,
Thomas