MS Windows
briani 27239
Ny harddisk til 98SE?
Fra : Hans Paulin

Dato : 29-01-04 08:42

Jeg skal ha skiftet min harddisk pga. "Beskadigede klynger", og skal
bagefter installere 98SE: kan jeg bare proppe den ny harddisk i maskinen
i stedet for den gamle og så installere (har gjort det ofte på den gamle
disk) eller skal jeg via "format C:" først - eller skal harddisken
forberedes på anden vis?

Den ødelagte disk er på 20 Gb: er der noget om, at 98SE ikke kan
håndtere større diske end dét - og kan man næsten stadig købe så små
størrelser?
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-01-04 10:21

Hans Paulin skrev:

> [...]
>
> Den ødelagte disk er på 20 Gb: er der noget om, at 98SE ikke kan
> håndtere større diske end dét - og kan man næsten stadig købe så små

....nå - min computerforretning siger, at det bare er at proppe den i...
Hans

Fra : eigil Sørensen

Dato : 29-01-04 13:16

Når du har sat din nye harddisk i computeren skal du bruge en
startdiskette, når den er startet op og der står a i bunden af skærmen, skal
du skrive FDISK partitere harddisken til en stor harddisk eller partitere
den til flere mindre stykker, derefter skal du gøre c drevet aktivt,
formater derefter alle drev og den er nu klar til brug, så kan du installere
win 98.hvis du har problemer kan du ringe til mig på 38332019 med venlig
hilsen Eigil = eist7@webspeed.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-01-04 18:42

eigil Sørensen skrev:

> [...]
> du gøre c drevet aktivt, formater derefter alle drev og den er nu
> klar til brug, så kan du installere win 98.

....jeg har fået smidt 98 ind hér i løbet af eftermiddagen ved at prøve
mig frem...

> hvis du har problemer kan
> du ringe til mig på 38332019

....det var et godt tilbud, må jeg sige!

Tak til dig!
Hans