MS Windows
briani 27239
spam ? ?
Fra : eh

Dato : 27-01-04 23:52

Efterhånden er jeg belemret med 150-200 spam mails pr. dag. (Har haft en
web-side og nogle indlæg i grupper).
Vil det hjælpe hvis jeg tager en ny mail-adresse, eller er det puterens
nummer de har fået fat i?
Jeg har prøvet et af anti-spam programmerne uden anden success at jeg måtte
geninstallere det meste.
mvh
erling

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 28-01-04 00:01

eh wrote:
> Efterhånden er jeg belemret med 150-200 spam mails pr. dag. (Har haft
> en web-side og nogle indlæg i grupper).
> Vil det hjælpe hvis jeg tager en ny mail-adresse, eller er det
> puterens nummer de har fået fat i?

Det er din mail-adresse. Så en ny mail-adresse vil være en løsning, men
husk lige at fortælle alle dem som har (og skal have din mail-adresse)
at du skifter.

> Jeg har prøvet et af anti-spam programmerne uden anden success at jeg
> måtte geninstallere det meste.

Hvis du bruger Outlook Express til mails kan du spørge i
news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express om hvilke
anti-spam programmer som kan anbefales. Ellers kan du spørge i

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : John Vedsegaard

Dato : 28-01-04 00:02

"eh" <erling.korsoer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| nummer de har fået fat i?
| Jeg har prøvet et af anti-spam programmerne uden anden success at jeg

Hvis din rigtige email er erling.korsoer@mail.dk, vil det hjælpe at få en ny
email adr. samtidig anbefaler jeg at du anvender en anden mail. adr i
nyhedsgrupperne.

--
John Vedsegaard

http://www.taform.dk

Fra : eh

Dato : 28-01-04 01:45

Tusind tak for gode råd. Jeg går på jagt, først efter et program - ellers
skifter jeg adresse.
mvh
erling

Fra : mek

Dato : 28-01-04 21:21

samtidig anbefaler jeg at du anvender en anden mail. adr i
nyhedsgrupperne.

+ sørger for af din email adr. ikke vises i nydhedsgrupperne

Mvh
Mikael

Fra : Rolli

Dato : 28-01-04 22:32

On Wed, 28 Jan 2004 01:44:52 +0100, "eh" <erling.korsoer@mail.dk>
wrote:

>Tusind tak for gode råd. Jeg går på jagt, først efter et program - ellers
>skifter jeg adresse.
>mvh
>erling

Coffeecup spamblocker er et meget godt program, til en overkommelig
pris
Prøv det gratis i 30 dage mener jeg
www.Coffeecup.com

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-04 03:26

"eh" <erling.korsoer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Tusind tak for gode råd. Jeg går på jagt, først efter et program - ellers
> [...]
Du kan eventuelt prøve MailWasher - den virker fint hos mig og er freeware
http://www.mailwasher.net/download.php

--
Med venlig hilsen :
John fra Ejstrupholm.

Fra : KH

Dato : 29-01-04 21:06

> [...]
puterens
> nummer de har fået fat i?
> Jeg har prøvet et af anti-spam programmerne uden anden success at jeg

Hej Erling.

Du er ikke den eneste med mange modtagne spammails.
Som oftest bliver din mailadresse opsnuset af snedige programmer anvendt
af spammerne.
Hvis du har haft din adresse stående på din hjemmeside eller på en
nyhedsgruppe er du særlig udsat for at modtage reklame for diverse
operationer, som giver dig et bedre sexliv til reklamer for medicin og
"billige" lån.
Vi har selv i familien haft en firma-hjemmeside med både emailadresse
til undertegnede og direktøren.
Det resulterede i hundredevis af reklamer indholdende virus og
underlødigt billedmateriale.
Der er i midlertid et freewareprogram på nettet, som kan kryptere din
emailadresse til JavaScript, mener jeg det er.
http://www.hiveware.com/enkoder_form.php
Når din emailadresse er krypteret på websitet, vil føromtalte
mail-opsnuser-program ikke finde netop din email.
Ligeledes når du anvender din emailadresse i nyhedsgrupperne, som også
andre fortæller, så sørg for at skrive den anderledes.
Eks.: erling [dot] korsoer [snabel-a] mail [dot] dk
Nu vil mailadressen ikke opfanges og anvendes til automatiseret spam.
Få du dig en ny mailadresse, du kan jo have op til 5 forskellige på en
gang, nu du er kunde hos TDC.
Men brug dem med omtanke.

Med venlig hilsen.

KH.

PS. Jeg undskylder, hvis jeg er OffTopic, men den gode mand skulle have
sin hjælp.