MS Windows
briani 27239
"Lille" virusscanner til Windows 98 SE
Fra : Kasper Hyllested

Dato : 25-01-04 22:10

Hej

Jeg har en gaaammel bærbar, ThinkPad 560, som jeg benytter til at skrive
lidt referater etc., når jeg er rundt om i landet. Det fungerer den fint
til. Den har kun 2 GB harddisk og 24 MB RAM og kører på en Pentium 133
Mhz. Den kører Windows 98 SE.

Men at den er gammel osv., betyder jo ikke, at den ikke skal beskyttes.
Men det er lidt voldsomt at køre de store, moderne antivirus-programmer.

Er der nogen, der kender til et lille program, som bruger minimalt med
systemressourcer og som opdateres, som jeg kan bruge?

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 22:40

Kasper Hyllested skriblede:
> [...]
> fungerer den fint til. Den har kun 2 GB harddisk og 24 MB RAM og
> kører på en Pentium 133 Mhz. Den kører Windows 98 SE.

Er den tilsluttet et netværk/internettet?

> Men at den er gammel osv., betyder jo ikke, at den ikke skal
> beskyttes. Men det er lidt voldsomt at køre de store, moderne
> antivirus-programmer.

Hvordan har du klaret dig hidtil?
Har du ikke haft behov for at AV prg. før
hvorfor så bekymre sig om det nu.

> Er der nogen, der kender til et lille program, som bruger minimalt med
> systemressourcer og som opdateres, som jeg kan bruge?

Et godt lille program som slet ikke belaster
dine ressourcer og som er udgiftsneutral er
din hjerne. Tænk dig om og undlad at åbne
email med vedhæftninger du ikke har bedt
om.

Skal jeg anbefale et godt AV prg., så bliver
det *eTrust EZ Antivirus* som opfylder de
krav du stiller.
http://www.my-eTrust.com

--
/Gevaldi

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 26-01-04 00:22

On Sun, 25 Jan 2004 22:40:12 +0100, Gevaldi wrote:

> Skal jeg anbefale et godt AV prg., så bliver
> det *eTrust EZ Antivirus* som opfylder de
> krav du stiller.
> http://www.my-eTrust.com

Jeg har installeret eTrust på et antal maskiner på arbejdet og det har
desværre vist sig ikke at køre særlig godt på Win98-maskiner...

Mvh.
/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 10:26

Thomas Lindgaard skriblede:

> Jeg har installeret eTrust på et antal maskiner på arbejdet og det har
> desværre vist sig ikke at køre særlig godt på Win98-maskiner...

Nå, hos mig er der ingen forskel om den
kører på WinXP, Win98 eller WinME, så
det må være noget i opsætningen på er
lokalserver der gør sig gældende.

--
/Gevaldi

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 25-01-04 23:06

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik) dk> writes:
>Hvordan har du klaret dig hidtil?
>Har du ikke haft behov for at AV prg. før
>hvorfor så bekymre sig om det nu.

Jeg har klaret mig uden, men min kæreste har også brugt den lidt - og
pludselig var der en gammel WIN95.CIH virus på den. Så nu skal der altså
noget AV på.

Tak for tippet. Jeg ser på det.

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : sune vuorela

Dato : 26-01-04 00:06

En der kalder sig "Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> skrev:

>Jeg har klaret mig uden, men min kæreste har også brugt den lidt - og
>pludselig var der en gammel WIN95.CIH virus på den. Så nu skal der altså
>noget AV på.

f-prot ?

gratis

jeg mener at det er www.f-secure.com det hentes fra.

Kører i dosvindue.

--
Sune

Fra : Lyrik

Dato : 26-01-04 22:54

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> wrote in message

> Mhz. Den kører Windows 98 SE.
>
> Men at den er gammel osv., betyder jo ikke, at den ikke skal beskyttes.
> Men det er lidt voldsomt at køre de store, moderne antivirus-programmer.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php
AVG version 6.

gratis og det bedste jeg nogensinde har brugt. Fri opdatering.

Hilsen
Jens

Fra : Morten Davidsen

Dato : 26-01-04 23:27

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> skrev i en meddelelse
> http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php
> AVG version 6.
>
> gratis og det bedste jeg nogensinde har brugt. Fri opdatering.

Det må jeg også anbefale ... har installeret et par Win98 maskiner med det,
og det kører super. Dog kører jeg stadig Norton Antivirus ...

/MD

Fra : Birgitte Elisabeth S~

Dato : 27-01-04 17:32

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, der kender til et lille program, som bruger minimalt med
> systemressourcer og som opdateres, som jeg kan bruge?

Hej Kasper!
Jeg bruger selv Antivir den er faktisk ret god. du kan finde den her:
www.antivir.de/index.html

God fornøjelse!

Venlig hilsen

Birgitte