MS Windows
briani 27239
Snyde a:\ drevet
Fra : Filip

Dato : 24-01-04 21:42

Hej NG

Jeg har fået en gammel bærbar som jeg kører noget rengskab på. Desværre er
mit diskettedrev gået istykker, så jeg kan ikke lave backup. Istedet har jeg
fået en PCMCIA CF kort adabter som jeg vil bruge istedet og så gemme på mit
e:\ drev (CF kort). Mit regnskabsprogram kan ikke lave backup på andet medie
end a:\ drevet, men jeg har hørt at man kan lave en eller anden smart ting,
så man får en anden mappe til at ligne a:\ drevet. Er det nogen der har
prøvet det? og hvordan gør man det?

Filip

Fra : Jens

Dato : 24-01-04 09:45

"Filip" <filipravn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> end a:\ drevet, men jeg har hørt at man kan lave en eller anden smart
ting,
> så man får en anden mappe til at ligne a:\ drevet. Er det nogen der har
> prøvet det? og hvordan gør man det?

Det afhænger jo af hvilket OS der er på maskinen, en w2k eller XP kan man
ret nemt flytte rundt med drevbogstaverne.
Højreklik på "denne computer" og vælg adminnistrer, fund disk håndteringen,
og "skift drevbogstav og sti".

Mvh Jens

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 24-01-04 09:59

Se her:
http://www.easydos.com/assign.html

Mvh

Rasmus/Risskov

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-01-04 10:25

> [...]
ting,
> så man får en anden mappe til at ligne a:\ drevet. Er det nogen der har

Nu er jeg ikke helt sikker i min sag, men der sker ikke noget ved at prøve
det. Jeg mener at man i "gamle dage" kunne skrive som her: subst a:
(mellemrum) e: og så skulle den være hjemme, men det skal være et sted hvor
der kan skrives DOS kommandoer. Jeg mener jeg har lavet dette nummer inde i
min Windows commander.

Kim Larsen

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 24-01-04 10:50