MS Windows
briani 27239
Hvordan slettes programmer fra Open With-l~
Fra : Thomas Madsen

Dato : 23-01-04 17:49

Hej,

Er der nogen der ved, hvordan man slipper af med programmer som
ligger på Open With-listen, når man højreklikker på en fil og
vælger Open With og Open With > Choose Program i WinXP Pro SP1 ?

Jeg vil gerne af med ikonet Adobe Illustrator CS som vist her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/open_with_illustrator.png>

Madsen.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 23-01-04 20:49

Værsgo: http://windows.about.com/library/tips/bltip388.htm
--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 23-01-04 22:05

Trygleren [9000] skrev:

> Værsgo: http://windows.about.com/library/tips/bltip388.htm

Tak, men det virker ikke.

Sådan ser det ud hos mig:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
FileExts\.eps\OpenWithList]

"a"="Illustrator.exe"
"MRUList"="efabdc"
"b"="Photoshop.exe"
"c"="NOTEPAD.EXE"
"d"="Photoshp.exe"
"e"="Adobe Illustrator CS.lnk"
"f"="IsoBuster.exe"

Jeg sletter så "e", som er henvisningen til Adobe Illustrator CS
og sletter også "f", når jeg alligevel er i gang, men de bliver
genskabt næste gang jeg højreklikker på en *.eps-fil. Spørgsmålet
er så bare, hvor den henter det fra, men jeg søger videre...

PS. Ja; jeg har også prøvet at redigere i "MRUList", så "e" og
"f" ikke indgår.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 23-01-04 22:13

Thomas Madsen skrev:

> Spørgsmålet er så bare, hvor den henter det fra, men jeg søger
> videre...

Der var også en henvisning til Adobe Illustrator CS.lnk inde i:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Explorer\FileExts\.eps].

Da den blev slettet, lykkedes det. :)

Madsen.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 23-01-04 22:17

> [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
> Explorer\FileExts\.eps].
>
> Da den blev slettet, lykkedes det. :)

Glimragende!

--