MS Windows
briani 27239
xp og ny driver
Fra : Inger Buchard

Dato : 22-01-04 07:50

Efter opgradering fra Win98 til XP kan min scanner ikke køre - det er en
GenieScan 4600. Hvordan får jeg fat i en driver, så scanneren kan køre under
XP? Den tekniske fabrikant melder hus forbi. Softwarefirmaet i Taiwan??
svarer ikke. Google gav en henvisning fra en bruger om, at man kan bruge
driveren til Win2000, men den gik ikke - XP gik ned, hvad systemet også
advarede om, at det ville gøre. Jeg har også kigget i driver-samlingerne
rundt omkring på nettet, men ikke fundet noget, der passer.

Jeg har efter fejlmeldingen afinstalleret softwaren til GenieScan og
geninstalleret den. Lige nu kan jeg 'se' GenieScan i f.eks. Paint Shop Pro,
men ikke aktivere softwaren til den. Ved opstart melder XP, at der er
installeret ny hardware og går i gang med installationsprocessen. Det
stopper jeg, fordi det fører til advarselen om, at det vil føre til
alvorlige konflikter med XP.

Kan det lade sig gøre at finde en driver, elller skal jeg investere i en ny
scanner? Tabet er ikke stort, men kunne jeg slippe, ville det da ikke gøre
noget.
Inger

Fra : Karsten

Dato : 22-01-04 10:14