MS Windows
briani 27239
Flere netforbindelser i WinXP
Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 19-01-04 23:19

Hej alle,

Jeg bruger den bærbare computer på adskillige netforbindelse, såsom arbejde,
skole og hjemme (naturligvis ikke samtidigt). Det betyder, at hver gang jeg
skifter forbindelse skal jeg ændre DNS, IP, gateway m.m. Er der nogen snedig
metode til at undgå dette. Jeg forestiller mig noget i retningen af flere
"profiler", som man kan skifte imellem, afhængig af de nødvendige
indstillinger til netforbindelsen.

På forhånd tak!

/Kenneth

Fra : Christopher Tracy

Dato : 19-01-04 23:31

Hej

> [...]
> mig noget i retningen af flere "profiler", som man kan skifte
> imellem, afhængig af de nødvendige indstillinger til netforbindelsen.

Det nemmeste er at sætte den til at automatisk finde/få tildelt IP, det gør
jeg, har det på samme måde som dig, bruger min bærbare flere steder.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 21-01-04 00:52

"Christopher Tracy" <goldartist@"remove-this"yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:YUYOb.4798$BG1.4327@news.get2net.dk...
> Hej

> Det nemmeste er at sætte den til at automatisk finde/få tildelt IP, det
gør
> jeg, har det på samme måde som dig, bruger min bærbare flere steder.

Det afhænger jo af netværkskonfigurationen. På nogle netværk skal man selv
specificere IP-adressen - på andre ikke. Du har vist bare været heldig med
de steder du forbinder fra

/Kenneth

Fra : Christopher Tracy

Dato : 21-01-04 15:37

Hej

> Det afhænger jo af netværkskonfigurationen. På nogle netværk skal man
> selv specificere IP-adressen - på andre ikke. Du har vist bare været
> heldig med de steder du forbinder fra

Heldig - det ved jeg ikke, det er vel eftehånden meget få steder der ikke er
en router e.lign. med en DHCP-server.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : b.s.

Dato : 19-01-04 23:55

Der findes masser af software der gøre lige præcis det du har brug for.
Jeg bruger selv IBM T40 - IBM har en kanon styk software hvos du laver din
egen opsætning/profiler - med eller uden kryptering, dynamisk eller fast IP
osv osv.
Du kan evt. bruge software der kommer med din wireless kort/access point.
Igen - har testet både Avaya, Cisco, SMC - de har alle samme client software
med profil opsætning.
Kom med din laptop model evt. wireless kort model - så finder vi software.

MVH / B.S.

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 21-01-04 01:11

"b.s." <dkvv1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> egen opsætning/profiler - med eller uden kryptering, dynamisk eller fast

Det lyder perfekt! Det er nemlig en IBM...Har du en URL?

> [...]
> med profil opsætning.
> Kom med din laptop model evt. wireless kort model - så finder vi software.

Det lyder godt. IBM Thinkpad 600X. Det er ikke wireless, men et Xircom
CBE2-100 PCMCIA 10/100 MBit netkort...

/Kenneth

Fra : b.s.

Dato : 21-01-04 14:22

Hej Kenneth..

Du kan ikke bruge IBM software - X modeler er bare "for gamle" *S*.
Du bliver nødt at bruge software der kom med dit wireless kort.
Xircom kan vi ikke bruge - det er jo ethernet netkort.

Du kan alligevel læse lidt om IBM software - det kan give dig et billede
hvad kan det bruges til:

Link til IBM software:

http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?rs=0&q1=t40&uid=psg1MIGR-4ZLNJB&loc
=en_US&cs=utf-8&cc=us&lang=en