MS Windows
briani 27239
Kan ikke boote fra win Xp cd....?
Fra : PsykoFrans

Dato : 18-01-04 22:35

Hej alle mine kære redningsmænd.

Den er gal. Helt gal. Hjælp mig lige her.

Min computer er gået helt død efter jeg lige skulle lige lidt, og er nødt
til at geninstallere windows, men min computer vil ikke boote fra min
nykøbte win xp cd.
Det står bare "non emulation boot" og så bliver den bare stående der indtil
jeg får grå hår.

Lidt facts:
PC: Amitech Freenote 4250
Gammelt styresystem: Win Xp Home Edition
Nykøbt Styresystem: Win Xp Pro. Ed.
Er der andet i gerne vil vide så spørg. Ellers ville det være rart hvis i
kan hjælpe mig. Hvad skal jeg gøre?

Jeg kan ikke modtage mail men kun så denne gruppe.

Hvis der er nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at redde mit D
Drev ville det også være rart. Jeg kan ikke bruge de recovery Cd'er der var
med computeren, da de er så f****** ridsede.

PsykoFrans

Fra : morten

Dato : 18-01-04 22:45

"PsykoFrans" <jeppe_n@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Drev ville det også være rart. Jeg kan ikke bruge de recovery Cd'er der

går ud fra du har husket at sætte den til at boote på cdrom, prøv boot på en
win 98 startdiskette og skriv fdisk/mbr

Fra : Benny Jensen

Dato : 20-01-04 17:21

Har selv en freenote 4171 og har brugt recovery cden. Den sletter ikke
D-drev, med mindre du giver ordre til det. Hvis skaden på Recovery er så
stor at den ikke dur, så kontakt Amitech og hør om du kan få den byttet.
Mvh.
Benny

Fra : PsykoFrans

Dato : 18-01-04 22:54

Hovsa. Glemte lige en ting. Jeg har desværre ingen floppy drev. Men ellers
tak for hjælpen Morten. Det vil sige at det skal ordnes med et Floppy drev.
Mit filsystem er NTFS.

PsykoFrans

Fra : morten

Dato : 18-01-04 23:01

> Hovsa. Glemte lige en ting. Jeg har desværre ingen floppy drev. Men ellers
> tak for hjælpen Morten. Det vil sige at det skal ordnes med et Floppy
> [...]
det er ikke sikkert det hjælper men det er et forsøg.

du kan hente en boot cd på min hjemmeside, den virker som en windows 98
bootdiskette.
www.kalkunen.dk den ligger under downloads.

Morten