MS Windows
briani 27239
Installation af windows på computer via ne~
Fra : Jonas Jalling

Dato : 11-01-04 22:46

Hej,

Jeg har en Thinkpad X30, hvorpå jeg skal have smidt en windows 2000/XP
på, har ikke helt besluttet mig endnu. Problemet ved ovenstående
computer, er at den hverken har cdrom eller diskette drev. Den kan dog
boote via netværk. Mit spørgsmål er derfor: Er der nogen der ved om det
er muligt at installere Windows via. netværk? Jeg har prøvet at spørge
google, men synes ikke rigtig at jeg får nogen brugbare informationer.
Nogen der har nogen hints?

Jonas Jalling

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 12-01-04 00:40

Hej

Jeg ved ikke noget om installation over netværk

Men jeg har lige installeret en bærebar med win XP Som ikke havde cd-rom

Det som jeg lavede var at jeg brugte en Harddisk adapter fra 2.5" til 3.5"
på en alm. pc, delte hardisken i 2 FAT32 partitioner, den ene på ca. 1 Gb og
den anden på resten af HD.

Den store Partition formaterede jeg med format c: /s så jeg kunne starte den
bærebare op.

På den lille partition kopierede jeg hele win xp cd'en over på, der efter
satte jeg HD tilbage i den den bærebare og startede den op, så gik jeg fra
c: til d: og kig ind i bibloteket I386 her skrev jeg winnt og så starter
installationen op.

Dette er en måde som du kan løse dit problem

Mvh. Heinrich