Router D-link Di-604
Fra : LB

Dato : 04-02-04 21:06

Hej Alle

Jeg har købt en router Di-604 og installeret den det kører fint men er jeg

beskyttet af den indbyggede firewall?

Eller skal der laves en opsætning af routeren?
Kan ikke lige forstå alt det der står i manualen ,det kniber med det
engelske

Er det ikke nødvendig med en router hvis man insatllere Norton Internet
Security 2004 ?

Håber på lidt hjælp/svar
På forhånd tak
LB

Fra : Jakob Pilgaard Peder~

Dato : 04-02-04 21:20

"LB" <lcb@ca6.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> engelske
>
> Er det ikke nødvendig med en router hvis man insatllere Norton Internet

Mener at hvis du bare trykker defaults så skulle du få en rimelig opsætning.
Så kan du selvfølgelig pille lidt her og der mht. porteforwarding osv. osv.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-02-04 00:36

In article <40215378$0$95038$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jakob Pilgaard Pedersen wrote:
> Mener at hvis du bare trykker defaults så skulle du få en rimelig opsætning.
> Så kan du selvfølgelig pille lidt her og der mht. porteforwarding osv. osv.

Hvorfor skal han konfigurer portforwarding, er det ikke at
gøre setupet mere usikkert?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Jakob Pilgaard Peder~

Dato : 05-02-04 14:29

Pilgaard Pedersen wrote:
osv.

> Hvorfor skal han konfigurer portforwarding, er det ikke at
> gøre setupet mere usikkert?
>

> --
> Mvh.
> Christian E. Lysel
> http://www.spindelnet.dk/

Hvis han kører server bliver han jo nødttil det.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-02-04 15:55

In article <402244c5$0$95111$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jakob Pilgaard Pedersen wrote:
> Hvis han kører server bliver han jo nødttil det.

Men er det ikke tåbeligt at anbefalde det hvis du
ikke ved om det er tilfældet?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Jakob Pilgaard Peder~

Dato : 05-02-04 18:17

Pilgaard Pedersen wrote:

> Men er det ikke tåbeligt at anbefalde det hvis du
> ikke ved om det er tilfældet?
>
> --
> Mvh.
> Christian E. Lysel
> http://www.spindelnet.dk/

Jo så siger vi det! Tilfreds...

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-02-04 23:08

In article <40227a64$0$95038$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jakob Pilgaard Pedersen wrote:
> Jo så siger vi det! Tilfreds...

Undskyld min tone...nogle gange ser jeg rødt, og får
nok trampet for meget rundt i det. Beklager.

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Jakob Pilgaard Peder~

Dato : 06-02-04 13:50

Pilgaard Pedersen wrote:

> Undskyld min tone...nogle gange ser jeg rødt, og får
> nok trampet for meget rundt i det. Beklager.

> [...]

Ah hold op Jeg blev bare lidt fornærmet, ved ikke hvorfor.

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 05-02-04 23:24

"LB" <lcb@ca6.dk> wrote:

> Hej Alle
>
> Jeg har købt en router Di-604 og installeret den det kører fint men er jeg
> så
> beskyttet af den indbyggede firewall?

Ja og nej.

> Eller skal der laves en opsætning af routeren?
> Kan ikke lige forstå alt det der står i manualen ,det kniber med det
> engelske

Default-opsætningen vil jeg betegne som ganske god mod uønsket
indgående trafik, men hvis du downloader et suspekt program som
forsøger at lave en forbindelse ud (fx en af alle disse dejlige MS
"opdateringer") så hjælper 604'eren intet.

Derfor bør du stadigvæk køre både antivirus og firewall, da den sidste
har mulighed for at forhindre at der etableres uønskede forbindelser
ud fra din maskine.

> Er det ikke nødvendig med en router hvis man insatllere Norton Internet
> Security 2004 ?

Kender det ikke.

--
Venlig hilsen / Best regards