Bedste krypterings programmer til Win xp p~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 04-02-04 16:24

Hej,

Jeg leder efter et simpelt godt krypteringsprogram til win xp pro, der kan
beskytte både mine vigtige filer og foldere (dokumneter) med et kodeord, så
KUN jeg kan få adgang til folderne og filerne.

Har kigget på PGP, men syntes det virker meget omstændeligt.

Har også kigget på Folder Guard og har hørt, at Best Crypt er et godt
gratisk program.

Hvilker bruger I og hvad anbefaler I til mig ?

--
Kind Regards/venlig hilsen
Dr.Ralph

Fra : Michael Knudsen

Dato : 04-02-04 21:54

Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 04-02-04 22:04

Hejsa,

> Programmet/implementationen er totalt ligegyldigt -- det hele
afhaenger
> af algoritmen.

Læs Bruce Schneiers "Secrets & Lies", og du vil se, hvorfor ovenstående
langtfra er korrekt.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Allan Olesen

Dato : 04-02-04 22:44

"Jens Kristian Søgaard" <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

>Læs Bruce Schneiers "Secrets & Lies", og du vil se, hvorfor ovenstående
>langtfra er korrekt.

Så du mener med andre ord, at en dårlig implementation af dobbelt
ROT13 kan føre til dårligere beskyttelse af dataene?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 04-02-04 23:55

Hej Allan,

> Så du mener med andre ord, at en dårlig implementation af dobbelt
> ROT13 kan føre til dårligere beskyttelse af dataene?

Helt klart, ja!

Det er altid vigtigt at undersøge både implementationen og den praksis
som er i forbindelse med benyttelse af implementationen. En forkert brug
af dobbelt ROT13 kan være værre end slet ikke at bruge det.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-02-04 00:33

In article <402177e6$0$27390$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Jens Kristian Søgaard wrote:
> Det er altid vigtigt at undersøge både implementationen og den praksis
> som er i forbindelse med benyttelse af implementationen. En forkert brug
> af dobbelt ROT13 kan være værre end slet ikke at bruge det.

Hej Jens

Kender du ROT13?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-02-04 00:43

On 04 Feb 2004 23:33:06 GMT, "Christian E. Lysel"
<news.sunsite.dk@spindelnet.dk> wrote:

>Hej Jens
>
>Kender du ROT13?

Er det ikke en krypteringsstandard på linje med UHZBEVFGVFX FNAF?

--
- Peter Brodersen

Ebbesen for president!

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-02-04 00:55

In article <bvs02b$hrc$1@dknews.tiscali.dk>, Peter Brodersen wrote:
> Er det ikke en krypteringsstandard på linje med UHZBEVFGVFX FNAF?

Den er udmærket til at slører tekster, desværrer understøtter
den ikke danske tegn.

En udmærket egenskab med ROT13, er at ROT13 også bruges til dekodning.

ROT16 benytter fx ROT10 til dekodning.

--
Oxj.
Ejtkuvkcp G. Naugn

Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 05-02-04 19:02

Hej Peter,

> Er det ikke en krypteringsstandard på linje med UHZBEVFGVFX FNAF?

Noget i den stil, jo. Jeg mener dog ROT13 er nyere end UHZBEVFGVFX FNAF,
da sidstnævnte vist kan dateres ret langt tilbage.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 06-02-04 17:50

On Thu, 5 Feb 2004 19:01:42 +0100, "Jens Kristian Søgaard"
<jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

>Hej Peter,

>Noget i den stil, jo. Jeg mener dog ROT13 er nyere end UHZBEVFGVFX FNAF,
>da sidstnævnte vist kan dateres ret langt tilbage.

Nu ved jeg ikke rigtig med dobbel rot13, men triple rot13, det er
stærke sager. Norton udgav engang et diskkrypteringsprodukt, der
brugte en variant heraf. Nu er eksportrestriktionerne blevet ændret
siden da, men det kan da være man stadig kan fremskaffe et eksemplar.
--
Svend Olaf

Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 07-02-04 01:19

Hejsa,

> Nu ved jeg ikke rigtig med dobbel rot13, men triple rot13, det er

Måske skulle vi lægge en dæmper på denne tråd igen, der blot startede
som en intern joke mellem den oprindelige respondent Michael Knudsen og
jeg.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 10-02-04 00:35