Sikkehed ifbm. router
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-02-04 13:37

Hej!

Jeg har købt og installeret en D-Link DI-604 router på min TDC ADSL forbindelse
(512/512). Udaftil har jeg dynamisk IP men lokalt bruger jeg faste. Jeg har
tilføjet eMule under Virtual Server (portene 4661-4665, 4672 og 4711), sat
"inbound IP filter" til at deny'e access og så har jeg blokeret WAN ping's. Jeg
har to maskiner lokalt.

Er der andre tiltag jeg bør foretage mig for at opnå en (ekstra) fornuftig
beskyttelse?

En firewall er, så vidt jeg kan forstå, unødvendig for private.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Kent Friis

Dato : 01-02-04 15:10

Den Sun, 01 Feb 2004 13:36:32 +0100 skrev Kim Voss Schrader:
> [...]
>har to maskiner lokalt.
>
>Er der andre tiltag jeg bør foretage mig for at opnå en (ekstra) fornuftig

Stop alle de services og programmer du ikke bruger, og lad være med
at starte programmer du har hentet fra eMule.

Hvorfor blokerer du for ping? Ping er noget man bruger til at finde
fejl på netværket med, hvis man blokerer dem, kommer man nemt til at
lede efter fejlen et helt forkert sted.

Mvh
Kent

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-02-04 22:14

In article <401CF2D0.1D0B55A7@tdcadsl.dk>, Kim Voss Schrader wrote:
> Er der andre tiltag jeg bør foretage mig for at opnå en (ekstra) fornuftig
> beskyttelse?

Undlad at hente software med bagdøre i fra fx. emule.

Læs evt. http://usenet.dk/oss/dk.edb.sikkerhed/

--
Mvh.
Christian E. Lysel