Firewall / router
Fra : Kim

Dato : 28-01-04 11:11

Vi har i vor etageejendom fået installeret bredbånd,
som jeg stort set intet kendskab har til.

En ven har anbefalet at installere en hardware Firewall
for at holde uvedkommende ude.

Jeg har bl.a. kigget på :
NETGEAR FVS318 Cable/DSL ProSafe VPN Firewall
Kan denne ( eller andre ) anbefales ?

Jeg har 2 PC´ere i netværk :
PC 1 kører Win XP Pro.
PC 2 kører Win 98 se.

PC 2 behøver ikke nødvendigvis at kunne kobles på internet,
men det kunne tænkes, at jeg og en ven ville spille ( via netværk )
på de 2 PC´ere med en 3. ven som fysisk befinder sig et helt andet sted.

Her er jeg så i tvivl om, hvorvidt at jeg har brug for en
hardware-Firewall + en router eller en router med Firewall indbygget ?

Er der nogle hjemmesider, der kan hjælpe en newbie på vej ?

Er mine spørgsmål relevante i denne gruppe eller i dk.edb.netvaerk ?

--
Kim

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-01-04 18:42

In article <ik2f10t1ikjklkncs2mnhtltjqsisgrnod@4ax.com>, Kim wrote:

> Vi har i vor etageejendom fået installeret bredbånd,

Hvilket produkt fra hvilken udbyder?

> En ven har anbefalet at installere en hardware Firewall
> for at holde uvedkommende ude.

Hvorfor kan så ikke hjælpe med dine spørgsmål?

> [...]
> men det kunne tænkes, at jeg og en ven ville spille ( via netværk )
> på de 2 PC´ere med en 3. ven som fysisk befinder sig et helt andet sted.

Den understøtter (hvilket ikke alle NAT routere gør) følgende spil og programmer,

IPSec pass-through, H.323, Quake, Half-life, Star Craft Unreal Tournament,
PPTP, MIRC, ICQ, Instant Messenger, RealPlayer, VDO Live, Quick Time, Dial Pad

> Her er jeg så i tvivl om, hvorvidt at jeg har brug for en
> hardware-Firewall + en router eller en router med Firewall indbygget ?

Det er afhængidt af hvilket bredbåndsproduktet du har købt.

http://usenet.dk/oss/dk.edb.sikkerhed/

--
Mvh.
Christian E. Lysel