~ - underlig fil?
Fra : Lars Mortensen

Dato : 20-01-04 02:00

Hej alle

Jeg har i den seneste tid været plaget af mærkelig opførsel på min PC - det
er som om nogen har fundet vej igennem min kære Zywall 1 firewall og ind på
det lokale netværk her i huset.

Første tegn på mystisk adfærd var, at jeg ikke længere kunne komme ind på
min firewall. De passwords, jeg plejer at veksle imellem, virkede pludselig
ikke. Jeg var således nødt til at resette firewallen for at få adgang.

Min PC er rimelig moderne og det undrer mig således, hvorfor computeren fra
tid til anden har meget lange svartider i forbindelse med start af Word -
eller bare for at vise menuen, når jeg højre-klikker på en given fil.

En anden sjov tendens er, at der konstant dukker mystiske filer op over alt
på min harddisk - oftest på skrivebordet, men også andre steder. Disse filer
hedder simpelthen ~ og da jeg ville tjekke indholdet af én af disse filer,
kunne jeg hurtigt konstatere at - hvis ikke hele - så indeholdte filen
største delen af mit adressekartotek.

Er der nogen, der har nogen viden/erfaring med disse ~ filer?

Jeg håber meget at nogen kan/vil hjælpe!

På forhånd tak

MVH
Lars Mortensen

Fra : Tom Madsen

Dato : 20-01-04 05:13

"Lars Mortensen" <lars@grove-mortensen.dk> wrote in

> [...]
>
> Er der nogen, der har nogen viden/erfaring med disse ~ filer?
>

> Jeg håber meget at nogen kan/vil hjælpe!

Hej Lars

Du har fået virus på din computer! Den eneste sikre måde at komme af med
den/dem på, er at reinstallere den.

Jeg går ud fra at du har et antivirus program installeret, men når du
først har fået en virus/vira ind, så kan du ikke længere stole på
programmet. Du har ingen mulighed for at vide om en virus har korumperet
virusscanneren.

I dit sted ville jeg toaste computeren og installere forfra.

Mvh

Tom Madsen

Fra : Anders S...

Dato : 20-01-04 22:59

"Tom Madsen" <tom.madsen@nospamchicks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virusscanneren.
>
> I dit sted ville jeg toaste computeren og installere forfra.

Tom ved du hvad du snakker om??

Det er dog et rystende dårligt råd du giver der!

Skam dig. Asboe har givet svaret

MVH
Anders

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 20-01-04 23:27

In article <400da463$0$95019$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Anders S... wrote:
> Skam dig. Asboe har givet svaret

Har du et link hvor Microsoft beskriver problemmet?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Tom Madsen

Dato : 21-01-04 16:44

> [...]
>>
> Tom Madsen
>
> Tom ved du hvad du snakker om??
>
> Det er dog et rystende dårligt råd du giver der!

Hej Anders

Jeg vil da ikke afvise at der er glippet noget for mig, men er du ikke rar
lige at rette mig det rigtige sted hen?

Mvh

Tom

Fra : Anders S...

Dato : 21-01-04 21:20

> [...]
>
> Hej Anders
>
> Jeg vil da ikke afvise at der er glippet noget for mig, men er du ikke rar

http://www.pcmag.com/article2/0,4149,1367978,00.asp

http://www.computing.net/security/wwwboard/forum/6761.html

http://filext.com/faq/idx/0/002/article/

http://computercops.biz/postp25819.html

http://www.mccordweb.com/newsletters/newsletter101003.html

MVH
Anders

Fra : Tom Madsen

Dato : 21-01-04 21:28

> http://www.pcmag.com/article2/0,4149,1367978,00.asp

> [...]

Jamen af hjertet tak!

Tom

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 07:14

Lars Mortensen skriblede:

[snipped]

> [...]
> adressekartotek.
>
> Er der nogen, der har nogen viden/erfaring med disse ~ filer?

Læs denne tråd vedr. ~ (tilde):
http://makeashorterlink.com/?W25C15E17

--
/Gevaldi