S: Mails med virus
Fra : Rasmus

Dato : 16-01-04 19:44

Jeg har i dag modtager ca. 10-15 e-mails fra den samme IP (en telia IP) på
min pop3 mail, afsenderen står som en etellerandetnavn@worldonline.dk
afsender, kan man blokere for mails fra en bestemt IP??
Jeg modtager til tider også andre mails med virus fra forskellige mail
adresser, men fra den samme IP range....(ikke telia), mener det er en tdc
kunde. Hvordan slipper man for at skulle se på alt det lort der kommer?

Jeg har norton antivirus og den fjerner uden problemer virussen osv. men jeg
er snart træt af at modtage alt det lort!

mvh
Rasmus

Fra : Troels Arvin

Dato : 16-01-04 19:54

On Fri, 16 Jan 2004 19:44:23 +0100, Rasmus wrote:

> Hvordan slipper man for at skulle se på alt det lort der kommer?

Find en mail-udbyder, der tilbyder dig at frasortere virus-mails inden de
overhovedet ankommer til din postkasse på mailserveren. Endnu bedre: En
mail-udbyder med IMAP-accounts, hvor du kan have forskellige foldere og
måske endda forskellige indstillingsmuligheder mht. hvad du vil have
filtreret hvorhen (spam i en særlig underfolder, osv.).

Fra : Rasmus

Dato : 16-01-04 21:46

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote in message

> [...]
> måske endda forskellige indstillingsmuligheder mht. hvad du vil have
> filtreret hvorhen (spam i en særlig underfolder, osv.).

Har du et godt bud på en mail-udbyder der tilbyder disse ting??....gerne til
en rimelig pris

mvh
Rasmus

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 17-01-04 01:00

In article <bu9ihg$eq4$1@sunsite.dk>, Rasmus wrote:
> Har du et godt bud på en mail-udbyder der tilbyder disse ting??....gerne til
> en rimelig pris

En af mine gamle venner tilbyder følgende,

http://www.endelave.net/Produkter.html#anchor2

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Troels Arvin

Dato : 17-01-04 21:24

On Fri, 16 Jan 2004 21:45:39 +0100, Rasmus wrote:

> Har du et godt bud på en mail-udbyder der tilbyder disse ting??

Jeg har lige set, at min udbyder, Tiscali, er begyndt at tilbyde det som
ekstraydelse. Jeg har dog ikke prøvet det, og jeg vil generelt ikke
anbefale nogen at blive kunde hos dem.

Cybercity har et sikkerhedsprodukt, hvor virusscannet mail synes
at være et af elementerne, men deres løsning er nok lidt for altfavnende
for nogle.

Mon ikke også nogle af de andre ISPer har relevante tilbud?

Ellers kan du kigge på tjenester såsom PIL's mail-hotel produkt:
http://pil.dk/produkter/mail/
(Tidligere var deres antispam filter efter min overbevisning _for_
filtrerende, men nu kan kunderne åbenbart selv indstille
filtreringskarakteristika, og man kan da antagelig fravælge nogle af de
mere agressive filtre.)

Bortset fra det, så kan du jo også kigge på diverse internationale
tjenesteudbydere: Blot fordi du måtte have en dansk ISP, kan din e-mail
godt ryge til en ydbyder i et andet land, så længe det er et land,
hvortil Internetforbindelserne er gode. Et af den slags lande er USA. For
at du kan sende din e-mail til trediepart, skal du enten have dit eget
domæne (hvor du kan justere MX-record til at pege på den nye
mail-leverandør), eller din ISP skal tillade dig simpel videresendelse af
e-mails.

For alle ovenstående gælder at jeg ikke har undersøgt, om der er tale
om POP3- eller IMAP-accounts. Man kan håbe på det sidste, da det giver
muligheden for førnævnte server-side fordeling i forskellige
underfoldere. Hvis de kun har POP3 er der sikkert tale om, at problematisk
post markeres særlige i subject, virus uskadeliggøres uden pardon, eller
lign.

Til slut: Der er jo efterhånden flere web-agtige free e-mail systemer
såsom Hotmail og Yahoo, der tilbyder forskellige former for sikkerhed. Du
_kunne_ overveje at videresende din post til en account hos dem og se, om
du kan leve med det.