/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
Falske e-mails???
Fra : Martin Thunø


Dato : 13-01-04 13:39

Jeg har lagt mærke til, at der er en del af jer der bruger falske e-mails så
når man skal skrive til jer skal man slette en del af adressen før den
virker. Hvordan gør man det?



 
 
Spangkuk (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 13-01-04 14:31

> Jeg har lagt mærke til, at der er en del af jer der bruger falske
e-mails så
> når man skal skrive til jer skal man slette en del af adressen før den
> virker. Hvordan gør man det?

Kan se du bruger outlook, så gør følgende.:

Gå ind i funktioner->konti

Marker den konto du bruger her på NG. Vælge egenskaber.
Du kan nu se din e-mailadresse står lige under midten.

Tilføj noget pladder, eks. 321 et tilfældigt sted. Muligvis
vil outlook sige, at du benytter ulovlig/ugyldig adresse, men
accepter alligevel.

VIOLA !

Skynd dig at få det gjort !

Spang



Bertel Lund Hansen (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-01-04 15:52

Spangkuk skrev:

>Tilføj noget pladder, eks. 321 et tilfældigt sted. Muligvis
>vil outlook sige, at du benytter ulovlig/ugyldig adresse, men
>accepter alligevel.

Og hvad hvis hans udbyder ikke accepterer det?

>Skynd dig at få det gjort !

Og hvad hvis det afskærer ham fra at få svar fra nogle?

Der er flere ting at tage stilling til. Spørgsmålet kan man få
belyst i dk.admin.netikette. Personligt skriver jeg kun fra en
gyldig adresse.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ukendt (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-01-04 18:15


"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message
news:jd18005o4m3h48bjl266m8c9v5lrbhpopc@news.stofanet.dk...
> Spangkuk skrev:
>
> >Tilføj noget pladder, eks. 321 et tilfældigt sted. Muligvis
> >vil outlook sige, at du benytter ulovlig/ugyldig adresse, men
> >accepter alligevel.
>
> Og hvad hvis hans udbyder ikke accepterer det?
>
> >Skynd dig at få det gjort !
>
> Og hvad hvis det afskærer ham fra at få svar fra nogle?
>
> Der er flere ting at tage stilling til. Spørgsmålet kan man få
> belyst i dk.admin.netikette. Personligt skriver jeg kun fra en
> gyldig adresse.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Man kan for eksempel gøre sådan:
nospamiusfjern@dettelundhansen.dk
Så kan alle finde ud af hvordan man kontakter vedkommende.

Hilsen Alf - <alfblume(snabela)hotmail.com> = spamfri adresse!

Skriv snabel-a i stedet for at bruge @ som spamhøsterne bruger i
deres adresse-høsterprogrammer.







Bertel Lund Hansen (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-01-04 18:19

"Alf" <alfblume(snabela)hotmail.com> skrev:

>Man kan for eksempel gøre sådan:
>nospamiusfjern@dettelundhansen.dk
>Så kan alle finde ud af hvordan man kontakter vedkommende.

Hvad hvis de sletter "nospam"? Eller kun "fjern"?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kristian Thy (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Thy


Dato : 13-01-04 19:24

Bertel Lund Hansen uttered:
> Hvad hvis de sletter "nospam"? Eller kun "fjern"?

Er der aldrig nogen der skriver til dig på ius@lundhansen.dk? :)

\\kristian
--
Confucius: He who play in root, eventually kill tree.

Bertel Lund Hansen (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-01-04 22:34

Kristian Thy skrev:

>Er der aldrig nogen der skriver til dig på ius@lundhansen.dk? :)

Det ved jeg af gode grunde ikke. Jeg testede for en del siden en
adresse med tonospam og modtog både på tonospam og på to. Der kom
én mail til den sidste i en længere periode.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kristian Thy (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Thy


Dato : 13-01-04 23:11

Bertel Lund Hansen uttered:
>>Er der aldrig nogen der skriver til dig på ius@lundhansen.dk? :)
>
> Det ved jeg af gode grunde ikke.

My bad, jeg gik ud fra du havde en catch-all på det domæne.

\\kristian
--
PROGRAMMER [n]: a device for converting coffee into software.

Bertel Lund Hansen (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 14-01-04 11:20

Kristian Thy skrev:

>My bad, jeg gik ud fra du havde en catch-all på det domæne.

Nej, netop ikke. Jeg udgår spam ved at droppe en spammet
offentlig adresse og lave en ny. Med et stjernealias ville jeg få
alt spammen uanset.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Per H. Nielsen (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Per H. Nielsen


Dato : 14-01-04 17:15

Bertel Lund Hansen wrote:
> Nej, netop ikke. Jeg udgår spam ved at droppe en spammet
> offentlig adresse og lave en ny. Med et stjernealias ville jeg få
> alt spammen uanset.

Jeg har valgt at gøre det omvendt. Jeg kører med stjernealias, da jeg så
på nem vis kan "opfinde" email-adresser til lejligheden f.eks.
når diverse web-sider kræver tilmelding.
Jeg har så oprettet en enkelt mailkonto, der smider al indkommende
mail væk og sender et svar tilbage (i passende kryptisk form) om
hvordan man skriver til mig. På denne mailkonto opretter jeg så
de spammede adresser som aliaser.


--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.


Spangkuk (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 13-01-04 22:54

> Og hvad hvis hans udbyder ikke accepterer det?

Telia accepter dette.

> Der er flere ting at tage stilling til. Spørgsmålet kan man få
> belyst i dk.admin.netikette. Personligt skriver jeg kun fra en
> gyldig adresse.

Manden er NOOB,- lad nu være med at forvirre ham yderligere.
Han havde et simpelt spørgsmål som jeg svarede på, og nu
mudrer du hele molevitten til med diverse personlige meninger
og etiketter.

Det kan han ikke bruge til noget....endnu...

Spang

EOD



Bertel Lund Hansen (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-01-04 23:05

Spangkuk skrev:

>Manden er NOOB

Ja, og det sidste sådan en har brug for er et firkantet svar med
skjulte problemer.

Japanerne taler om den korte, lange vej og den lange, korte vej.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Spangkuk (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 13-01-04 23:25

> Ja, og det sidste sådan en har brug for er et firkantet svar med
> skjulte problemer.
>
> Japanerne taler om den korte, lange vej og den lange, korte vej.

Sikkert

Men jeg syntes du skulle svare direkte på hans indlæg, og gøre
det tydeligt for ham hvad du mener han bør gøre, og ikke gå i
diskution med mig.

Ingen tvivl om at du ved meget om subj., og nu har han spurgt i
NG.

Go for it Bertel ! - og _glem_ nu denne tråd med dig og mig som
hovedpersonerne...

Spang



Asbjorn Hojmark (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 14-01-04 09:15

On Tue, 13 Jan 2004 23:04:53 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

> Japanerne taler om den korte, lange vej og den lange, korte vej.

Q: Skal jeg til højre for at komme til museet?
A: Ja, men det er hurtigere at gå til venstre (= nej).

Q: Kan du have det her færdigt i morgen?
A: Ja. Måske. Det er meget svært. (= blankt nej).

-A

Martin Thunø (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Thunø


Dato : 14-01-04 11:31

Tak for hjælpen



Sophus Vørsing (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Sophus Vørsing


Dato : 15-01-04 17:15


"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> skrev i en meddelelse
news:bu0rrh$1h8e$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg har lagt mærke til, at der er en del af jer der bruger falske
> e-mails så
> > når man skal skrive til jer skal man slette en del af adressen før den
> > virker. Hvordan gør man det?
>
> Kan se du bruger outlook, så gør følgende.:
>
> Gå ind i funktioner->konti
>
> Marker den konto du bruger her på NG. Vælge egenskaber.
> Du kan nu se din e-mailadresse står lige under midten.
>
> Tilføj noget pladder, eks. 321 et tilfældigt sted. Muligvis
> vil outlook sige, at du benytter ulovlig/ugyldig adresse, men
> accepter alligevel.
>


Der også muligheden at bruge .invalid i stedet for eksempelvis .dk. Det er
vist også en anerkendt metode som mange forstår umiddelbart. Man kan
yderligere skrive i sin signatur at man skal udbytte .invalid med .dk

Mvh Sophus



Martin Thunø (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Thunø


Dato : 16-01-04 19:10

> Kan se du bruger outlook, så gør følgende.:
>
> Gå ind i funktioner->konti
>
> Marker den konto du bruger her på NG. Vælge egenskaber.
> Du kan nu se din e-mailadresse står lige under midten.
>
> Tilføj noget pladder, eks. 321 et tilfældigt sted. Muligvis
> vil outlook sige, at du benytter ulovlig/ugyldig adresse, men
> accepter alligevel.
>
> VIOLA !
>
> Skynd dig at få det gjort !
>
> Spang
>


Nu har jeg så tilføjet noget både på min mail konto og min nyheds konto, men
nu kan jeg ikke sende nogen mail ud. Kan det være min udbyder der ikke
tillader
det (som nævnt i denne tråd) jeg har teliamail. Hvis nu dette ikke kan lade
sig
gøre er der så andre muligheder????



Martin Thunø (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Thunø


Dato : 16-01-04 19:14

Kan se det virker her?????? Er da lidt mystisk synes jeg *GGG*



Michael Knudsen (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Michael Knudsen


Dato : 15-01-04 17:41



Kent Friis (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 15-01-04 18:16

Den Thu, 15 Jan 2004 17:41:15 +0100 skrev Michael Knudsen:
>> Der også muligheden at bruge .invalid i stedet for eksempelvis .dk. Det er
>> vist også en anerkendt metode som mange forstår umiddelbart. Man kan
>> yderligere skrive i sin signatur at man skal udbytte .invalid med .dk
>
>Netop at det er en `anerkendt' metode er et argument imod at benytte
>den. Der gaar sikkert ikke lang tid, foer spammerne finder ud af at
>haandtere det.

Det er en anerkendt metode at bruge .invalid, fordi det TLD ikke
findes. Bruger man .dk, kommer man op og skændes med ham der ejer
domænet, og hvem ved om han er sådan en paranoid type der ringer
efter politiet bare han ser en forkert pakke...

Der er derimod ikke nogen standard for hvordan man angiver hvad den
rigtige adresse er, og hvis man fx skriver "skift .invalid ud med
forkortelsen for Danmark", så skal det være et meget intelligent
script før den regner den ud.

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

Thomas Strandtoft (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 15-01-04 18:32

Kent Friis wrote:

> Der er derimod ikke nogen standard for hvordan man angiver hvad den
> rigtige adresse er, og hvis man fx skriver "skift .invalid ud med
> forkortelsen for Danmark", så skal det være et meget intelligent
> script før den regner den ud.

Brute force, hvis scriptet ser .invalid, så sender den bare til
emailadressen på alle anerkendte TLD.

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Allan Olesen (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 15-01-04 22:42

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

>Brute force, hvis scriptet ser .invalid, så sender den bare til
>emailadressen på alle anerkendte TLD.

Eller også gætter scriptet på, at .invalid i nationale nyhedsgrupper
skal udskiftes med det pågældende lands TLD (dvs. i praksis første del
af gruppens navn, eftersom de fleste nationale grupper starter med
landets TLD).


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Asbjorn Hojmark (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 15-01-04 23:17

On Thu, 15 Jan 2004 18:31:48 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

> Brute force, hvis scriptet ser .invalid, så sender den bare
> til emailadressen på alle anerkendte TLD.

Mener du det er en sandsynlig fremgangsmåde? Der er pt. 243
ccTLD'er og 15 gTLD'er.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Thomas Strandtoft (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 16-01-04 07:49

Asbjorn Hojmark wrote:

> > Brute force, hvis scriptet ser .invalid, så sender den bare
> > til emailadressen på alle anerkendte TLD.
>
> Mener du det er en sandsynlig fremgangsmåde? Der er pt. 243
> ccTLD'er og 15 gTLD'er.

Det mener jeg helt klart. Min fornemmelse er at spammerne fodrer
deres programmer med måske 100 millioner mailadresser, trykker
"start" og sætter sig til at glo tv og drikke kaffe mens
programmet hamrer derudaf. Det er klart at det kommer til at tage
længere tid hvis alle .invalid adresser skal udskiftes med 243
andre, men jeg tror ikke det er i en størrelsesorden der bekymrer
en spammer. Om programmet er 2 timer eller 2 timer 8 minutter om
et spamrun er ligegyldigt når det ikke er nødvendigt at sidde og
glo på maskinen mens den arbejder.

Hvorfor har vi egentlig en spamdebat i en sikkerhedsgruppe??

FUT dk.admin.netmisbrug

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Kent Friis (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 15-01-04 23:35

Den Thu, 15 Jan 2004 18:31:48 +0100 skrev Thomas Strandtoft:
>Kent Friis wrote:
>
>> Der er derimod ikke nogen standard for hvordan man angiver hvad den
>> rigtige adresse er, og hvis man fx skriver "skift .invalid ud med
>> forkortelsen for Danmark", så skal det være et meget intelligent
>> script før den regner den ud.
>
>Brute force, hvis scriptet ser .invalid, så sender den bare til
>emailadressen på alle anerkendte TLD.

main@adresse.reklamer.nej.tak.invalid

Brute-force den.

Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/

Christian E. Lysel (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 16-01-04 01:56

In article <bu74io$if9$4@sunsite.dk>, Kent Friis wrote:
>>Brute force, hvis scriptet ser .invalid, så sender den bare til
>>emailadressen på alle anerkendte TLD.
>
> main@adresse.reklamer.nej.tak.invalid
>
> Brute-force den.

Jeg forstår ikke denne diskusion,

Kan man forstille sig at man ikke behøver
at brutalt at gætte sig til adressen, men
istedet kan lade en person håndtere de
adresse systemmet ikke selv kan klarer?


Desværrer lader det til der er mange
der ikke har forstået hvorfor brugen af
http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc2606.html er
en god idé, men således forsætter med
at fylde spammernes lister op med
gyldige domainnavne på andres domains.

--
Mvh.
Christian E. Lysel
http://www.spindelnet.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste