CheckListBox mod database (Delphi)
Fra : Magnus

Dato : 29-01-04 13:31

Hejsa,

Jeg står over for følgende problem:

Jeg har en liste med items:
Item1
Item2
Item3
Item4
(denne liste er variabel, så brugeren senere selv kan tilføje/fjerne)

Disse items skal sættes i en CheckListBox, og brugeren skal kunne krydse til
og fra... De valgte items skal nu lagres i en database i formatet "Item1,
Item2, Item4"...

Dette skulle i sig selv ikke være noget større problem, men når jeg nu vil
åbne databasen igen, så skal min liste med items tjekkes op mod det som
ligger i databasen og krydses af i CheckListBoxen...

Har nogen en snedig plan til, hvordan jeg kan gøre dette, eller evt. en
anden løsning som fungerer ca. på samme måde?

Håber jeg har forklaret mig forståeligt...

Mvh
Magnus

Fra : Ingolf

Dato : 04-02-04 00:30

"Magnus" <magnus@hodclub.dk> wrote in message
> [...]
> anden løsning som fungerer ca. på samme måde?
>
> Håber jeg har forklaret mig forståeligt...

Du gemmer da bare en byte ekstra for hver item. "Item1, Krydset=ja, Item2,
Krydset=nej, Item4, Krydset=nej"...

Snedigt nok?

Fra : Magnus

Dato : 10-02-04 11:52

> Du gemmer da bare en byte ekstra for hver item. "Item1, Krydset=ja, Item2,
> Krydset=nej, Item4, Krydset=nej"...
>
> Snedigt nok?

Jeg endte med at lave en knapt så smuk, men funktionel løsning:

var
i,x,p,s : Integer ;
t : string;
begin

For i := 0 To (ListBox1.Items.Count-1) Do Begin

p := pos(ListBox1.Items.Strings[i]+',',memo1.Lines.Text);
t := ListBox1.Items.Strings[i];
if p <> 0 then
begin
s := CheckListBox1.Items.Add(t);