Tidsformat i maskedit.
Fra : Heinz Vollmann

Dato : 26-01-04 16:24

Hej NG

Når jeg bruger tidsformattet shorttime i maskedit 13:45, skrives der den
pågældende time og så sekunder, hvor sætter jeg op, at det er time og minut
der skal tages, da det kun er time og minut der skal bruges.
Det er Delphi 7 enterprise.

/Heinz

Fra : Kurt Bilde

Dato : 02-02-04 13:14

Hej Heinz !
Heinz Vollmann wrote:
> der skal tages, da det kun er time og minut der skal bruges.

Du har altså en maskEdit, hvor du ønsker at konvertere indholdet med
eksempelvis StrToTime eller ?

Hvis det er tilfældet skal du sætte din ShortTimeFormat til 'hh.nn'
eller hvordan du nu ønsker den skal se ud....

ShortTimeFormat := 'hh.nn';

Delphi anvender den indstilling du har på din windows og hvis du gå til
kontrolpanelt og i "Internationale og sproglige indstillinger" (Win XP)
vil du se at dit tidsformat er hh:nn:ss - derfor ender du med det resultat.

Skriv endelig igen hvis der er tale om et DBEdit i stedet for...

-Kurt