LAN-problem...hjææælp...
Fra : bamse

Dato : 06-02-04 00:44

Hej

Jeg har lige købt et Asus P4V8X-X bundkort, 256 MB PC3200 DDR RAM, Intel
Celeron 2500 Mhz,
40 GB Harddisk, Asus Geforce FX5200 grafikkort m.m.

Jeg har installeret Windows XP Pro men har problemer med at komme på nettet.
Når jeg smider mit
3com netværkskort i PCI-slottet er der ikke nogen problemer og jeg kan
sagtens komme på nettet, men
hvis jeg forsøger med det LAN-kort der er onboard, så virker forbindelsen
ikke. Jeg har været inde
i BIOS og enable LAN.

Kan det have noget at gøre med det Siemens ADSL-modem jeg har fået fra
Tele2?? Evt. noget med
låste mac-adresser (eller hva det nu hedder?). Kort og godt : Hvordan fixer
jeg problemet???

Jeg mener, at jeg engang løste et lignende problem med et
diagnosticeringsprogram, der kunne diagnosticere og omprogrammere
den LAN-chip der sidder på bundkortet. Men jeg ved ikke hvor jeg finder
dette program...

Mange tak på forhånd..

mvh bamse

Fra : Guffe@

Dato : 06-02-04 14:23

har du brugt dine drivere fra cd til dit bundkort ?
Kurt

Fra : bamse

Dato : 06-02-04 19:36

> har du brugt dine drivere fra cd til dit bundkort ?
> Kurt
SNIP

Ja. Når jeg sætter CD'en i starter installationsprogrammet op og alle
drivere bliver næsten installeret automatisk (jeg skal bare trykke på en
knap hele vejen igennem)

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 10-02-04 17:34

> [...]
> diagnosticeringsprogram, der kunne diagnosticere og omprogrammere
> den LAN-chip der sidder på bundkortet. Men jeg ved ikke hvor jeg finder
Hvis det er et Intel kort onboard så kan Intels eget program gøre det...

/Morten

Fra : TommyF

Dato : 10-02-04 19:24

On Fri, 6 Feb 2004 00:44:24 +0100, "bamse" <nospam@nospam.nospam>
wrote:

>Hej
>
>Jeg har lige købt et Asus P4V8X-X bundkort, 256 MB PC3200 DDR RAM, Intel
>Celeron 2500 Mhz,
>40 GB Harddisk, Asus Geforce FX5200 grafikkort m.m.
Også her, P4C800E Intel's gigabit onboard, nægter også at samarbejde
med min udbyder, logger på i, 2 sek. logger af, 2 sek. osv hele tiden.
Satte et billigt realtek i og no problemer mere.

---
Brøndby
http://medlem.jubii.dk/thf/