WPA contra WEP på Linksys WRT54G AP
Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 09:55

Jeg har ændret min trådløse AP til at benytte WPA (Pre Shared Key) i stedet
for WEB.

Under WPA kan jeg vælge TKIP eller AES. Hvad er forskellen og hviken er den
bedste kryptering?

/Langballe

Fra : jacob

Dato : 03-02-04 10:09

TKIP står for Temporal Key Integrity Protocol, og bruger en stærkere
kryptering og har indbygget Message Integrity Code (MIC) til forebyggelse
mod hackere. AES står for advanced Encryption system, som bruger en 128 bit
kryptering.

Fra : vet

Dato : 03-02-04 20:12

Hej
Jeg har en LINKSYS WRT 54 G router, hvordan ændrer man den(og er det muligt)
til at køre WPA i stedet for WEP.
Vh Jens

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 20:32

Du ændrer WEB til WPA under WIRELESS-WIRELESS SECURITY og her vælger du WPA.
Husk at dine trådløse kort skal undestøttet WPA.

Muligvis skal du opdatere frimware'n fra fabrikantens hjemmeside.

/Langballe

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-04 20:28

Tak for svaret, men hvad er det bedste, rent sikkehedsmæssigt?

/Langballe