Trådløs D-Link 514 spørgsmål
Fra : Kim Christensen

Dato : 02-02-04 18:48

Hej!

Jeg har et spørgsmål ang opsætningen af ovenstående.
Jeg har en adsl forbindelse med en Cisco 677, som jeg så vidt jeg ved
ikke bare kan udskiftes med D-Linken, selvom det egentlig var at foretrække.
Problemet er at jeg gerne skulle kunne telnette til Cisco routeren for
at kunne sætte dens NAT op. Men det kan jeg ikke gennem D-Link routeren,
hvad skal jeg gøre for at få det til at virke?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-02-04 19:58

On Mon, 02 Feb 2004 18:48:06 +0100, Kim Christensen
<kcdc@FJERNDETTEcs.auc.dk> wrote:

>Jeg har et spørgsmål ang opsætningen af ovenstående.
>Jeg har en adsl forbindelse med en Cisco 677, som jeg så vidt jeg ved
>ikke bare kan udskiftes med D-Linken, selvom det egentlig var at foretrække.

Nej, D-Link 514 er en Ethernet-Ethernet router/switch og har ikke
noget ADSL interface.
CyberCity tilbyder mod en merbetaling en trådløs router, men det er
jeg ikke sikker på om Tiscali gør.

>Problemet er at jeg gerne skulle kunne telnette til Cisco routeren for
>at kunne sætte dens NAT op. Men det kan jeg ikke gennem D-Link routeren

Det kommer vist an på din opsætning.

>hvad skal jeg gøre for at få det til at virke?

Har du ikke fået et "blåt kabel" (et serielt kabel) med til Cisco'en?
I så fald kan du bruge den.
Er beskrevet her:
<url:
http://www.tiscali.dk/help/adslplus/hardware/article.jsp?content=104578>

Ellers må du route telnet gennem D-Link'en. Eller måske kan du få fat
i den med telnet på dens udvendige adresse - jeg ved ikke, hvordan den
er sat op ...

Alternativt kan du få fat i den med en web-browser på dens indvendige
eller udvendige adresse, hvis web-serveren i den er aktiveret og du
ved, hvilken port den sidder på.
På CyCi skal man logge ind med "enable" som bruger og sit alm.
password.

Så der er mange muligheder

Good luck!

--