ftp igennem zyxel prestige 650r adsl route~
Fra : DJ_Adrian

Dato : 01-02-04 11:47

nogen der har prøvet dette eller har nogle ideer til hvordan jeg kan gøre
det....kan simpelthen ikke få serv-u til at virke. har åbent port 21 i
routeren og ingen firewall..hvad gør jeg galt..?

--
Venlig hilsen,
DJ_Adrian

Fra : Cubus

Dato : 01-02-04 11:55

"DJ_Adrian" <spørg@efter.den> skrev

> nogen der har prøvet dette eller har nogle ideer til hvordan jeg kan gøre
> det....kan simpelthen ikke få serv-u til at virke. har åbent port 21 i
> routeren og ingen firewall..hvad gør jeg galt..?

Du kan ikke nødvendigvis afprøve din egen FTP-server hjemme fra
dig selv på din WAN-IP-adresse. Det kræver, at din router kan finde
ud af loopback eller er konfigureret til det.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 01-02-04 14:11

"DJ_Adrian" <spørg@efter.den> wrote in message
> [...]
> det....kan simpelthen ikke få serv-u til at virke. har åbent port 21 i
> routeren og ingen firewall..hvad gør jeg galt..?

Læs indlæg "ftp?" som er postet nogle dage siden.

Jeg troede heller ikke mit virkede indtil jeg forsøgte udefra.

Har du stadig problemer så kontakt mig.

Mvh. Michael.

Fra : DJ_Adrian

Dato : 01-02-04 17:09

mange mange tak..det funker bare...du kommer med i min aftensbøn:)

Venlig hilsen,
DJ_Adrian

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 02-02-04 03:31

> mange mange tak..det funker bare...du kommer med i min aftensbøn:)

-cut-

Iii dog, mange tak.

Michael.

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 02-02-04 08:04

hej med jer
det i siger om at man ikke kan prøve ens server inde fra sit eget netværk
det passer ikke helt. det i skal gøre er at kikke lidt på det her så får i
det til at virke eller i kan kikke nærmere på www.adsltips.dk eksemplet er
tager fra adsltips

Loopback:

Zyxel 650 routerende har en feature der gør at man fra sit LAN
ikke kan få adgang til sin WAN adresse. Dette kan være ret
irriterende hvis man sidder og prøver at teste servere man har
kørende på sin maskine.

Dette kan slåes fra på følgende måde:

Telnet til routeren. Dette gøres ved at gå ned i Start og vælge kør.
Her skriver du: telnet 10.0.0.1 23023

Når du så har indtastet dit password og er kommet ind skal du vælge
menu 24 og her vælger du punkt 8.

Så kommer du ind i et kommandolinie interface hvor du skal skrive:
sys edit autoexec.net

Nu er du så kommet ind i en kommandolinie editor hvor der er åbnet
en fil med en masse linier i.

Herinde kan du benytte følgende kommadoer:

q(uit) x(save og exit) i(nsert after) d(elete) r(eplace) n(ext)

Du sletter linier med "d". Går til næste linie med "n". Det du nu skal
er
at indsætte en ny linie med "i" og skriver følgende:

ip nat loopback on

Der efter gemmer du det med "x" og du er tilbage i menuen. Den går du
ud af og genstarter routeren. Så kan du få fat i din WAN adresse.

Hvis du har kommentarer osv. klik her

hilsen jeppe

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 02-02-04 17:59

"Jeppe Søndergaard" <jeppe@js-spam.dk> wrote in message
> [...]
> det passer ikke helt. det i skal gøre er at kikke lidt på det her så får i
-snip-

Ser sgu da godt ud, nu virker det da.

Nogen ulemper ved at have loopback on?

Mvh. Michael.