Hvilken port bruger Kazaa?
Fra : Jean

Dato : 01-02-04 10:33

Hej NG!

Jeg vil gerne ha' muligheden for at lukke for Kazaa på et netværk.
Hvilken eller hvilke porte skal jeg lukke på min router?

Mvh Jean

Fra : Henrik Petersen

Dato : 01-02-04 10:40

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Jeg vil gerne ha' muligheden for at lukke for Kazaa på et netværk.
> Hvilken eller hvilke porte skal jeg lukke på min router?

Hvis det er Kazaa light, sså er det umuligt, da den springer rundt, indtil
den finder en der er åben.....
henrik

Fra : Jean

Dato : 01-02-04 10:51

Henrik Petersen skrev:
> Hvis det er Kazaa light, sså er det umuligt, da den springer rundt, indtil
> den finder en der er åben.....

Øv, det lyder da træls...

Mvh Jean

Fra : Jens

Dato : 01-02-04 15:53

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse

> Øv, det lyder da træls...

Luk alle pånær de nødvendige.
Det tager farten af kazaa.

Mvh Jens

Fra : Martin Toft

Dato : 02-02-04 17:17

On Sun, 01 Feb 2004 15:53:01 +0100, Jens wrote:

> Luk alle pånær de nødvendige.
> Det tager farten af kazaa.
>
> Mvh Jens

Jeg har stået i samme situation til et LAN-party, hvor vi
ville lukke af for brugen af bl.a. Kazaa. Hvis man lukker
af for udgående forbindelser til alle unødvendige porte,
sættes farten på Kazaa betydeligt ned, men det undrer, at
den stadig kan forbinde.

Kazaa (i hvert fald light-versionen) hopper, som Jens skrev,
rundt mellem nogle servere og porte indtil der fås
forbindelse. Ofte forsøger den at forbinde til port 80, og
det lykkes jo, da man ikke vil forhindre brugerne bag
gatewayen i at surfe.

Løsningen er at få sin gateway til at køre som transparent
proxy-server, f.eks. vha. nogle raffinerede iptables-regler
og Squid. Proxy-serveren forhindrer udgående TCP-forbindelser,
der ikke overholder HTTP-standarden - dermed er der lukket
for Kazaa, da programmet (ret mig, hvis jeg er forkert på den)
ikke udformer sine pakker som HTTP-forespørgsler.

Det lukkede i hvert fald definitivt for Kazaa til mit
LAN-party.

Fra : Jens

Dato : 03-02-04 00:45

"Martin Toft" <i-hate-spam@i-hate-spammers.com> skrev i en

> Kazaa (i hvert fald light-versionen) hopper, som Jens skrev,.......]

Det var nu Henrik Petersen der skrev det.

> [...]
> for Kazaa, da programmet (ret mig, hvis jeg er forkert på den)
> ikke udformer sine pakker som HTTP-forespørgsler.

Det lyder en smule "langhåret", kan en standard hjemmerouter klare det ?

Mvh Jens