Spørgsmål vedr. Dlink Trådløs
Fra : Lars

Dato : 30-01-04 00:52

Jeg har sendt en mail til dlink i dk for en uge siden.
Men der har ikke været nogen reaktion.
Så nu prøver jeg her med en kopi af brevet i håb om at nogen ved noget.

Da jeg overvejer at investere i trådløst netværk, har jeg et par spørgsmål
vedrørende jeres produkter, som jeg håber i vil være så venlige at besvare.

Jeg kan på jeres hjemmeside "dlink.dk" se at i har to produkt serier der
ligner hinanden.
Kan i fortælle mig hvad forskellen er på henholdsvis "AirPlus XtremeG+" og
"AirPlus XtremeG" serien.

På den amerikanske hjemmeside "dlink.com" kan jeg se at man ved en firmware
upgrade kan få nogle produkter til at levere 108Mbps data båndbredde.

Gælder det både "AirPlus XtremeG" og "AirPlus XtremeG+" serien
der kan købes i Danmark.

Hvornår regner i med at der kommer en firmware upgrade i dk der understøtter
ovenstående.
Jeg må erkende at jeg har hørt at man i dk ikke altid er lige hurtig til at
levere ny firmware til dlink produkter!?

Vedrørende samme produkter på den amerikanske hjemmeside kan jeg se at der
står flg. om DWL-G650

The DWL-G650 Xtreme G features robust security to help protect the wireless
network from intruders, complying with the latest wireless networking
security protocols, including WEP encryption and Wi-Fi Protected Access
(WPA) support for both 802.1x and WPA-PSK.

Men i en test i Alt om Data eksklusiv december 2003 kan jeg se at de skriver
at produktet ikke understøtter bl.a. WPA. Er det rigtigt?
Og er det også firmware relateret og hvornår bliver det i så fald løst.

mvh

Lars

Fra : Søren Larsen

Dato : 31-01-04 16:59

"Lars" <hult@ingenspamtak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at produktet ikke understøtter bl.a. WPA. Er det rigtigt?
> Og er det også firmware relateret og hvornår bliver det i så fald løst.

Ja har har heller ikke fået på e-mails fra D-Link
Forskellen mellem G+ og G er at G+ kan køre med 256 encryption

Fra : Lars

Dato : 01-02-04 19:11

Hej Søren

> Ja har har heller ikke fået på e-mails fra D-Link

Det må da siges at være kundepleje.
Kunne være man skulle prøve det amerikanske kontor istedet.

> Forskellen mellem G+ og G er at G+ kan køre med 256 encryption

Ok

tak for det.

hilsen Lars