Mac klient på Windows netværk?
Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-01-04 14:18

Hej,

[ Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe - hvis ikke så vejled mig
:) ]

Jeg overvejer at sætte en Samba server op som domain controller i et
mindre kontor-netværk, men faldt så over et spørgsmål, som jeg ikke
lige kunne finde svar på:

Hvis man har et Windows netværk (fx med Samba), kan man så have
Mac-klienter på dette domain?

Vi har en bruger med en bærbar Mac, som jævnligt har behov for at
koble sig på - hvad gør man?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Michael U. Hove

Dato : 29-01-04 21:43

Jørn Andersen wrote:
> [...]
> Mac-klienter på dette domain?
>
> Vi har en bruger med en bærbar Mac, som jævnligt har behov for at

Mac OS X snakker ihvertfald SMB, så der skulle ikke være problemer, du
kan faktisk køre en SAMBA server på din Jaguar/Panther, der reelt er en
UNIX/BSD maskine, med en "smuk" grafisk skal.

Hvis det er en ældre MAC, check "DAVE" ud:

http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2003/03/18/samba.html
http://www.thursby.com/products/dave.html
http://techrepublic.com.com/5100-6268-1032452.html

/mvh.
Michael

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-01-04 22:44

On Thu, 29 Jan 2004 21:43:20 +0100, "Michael U. Hove"
<pots_72@e-mail.dk> wrote:

> [...]
>UNIX/BSD maskine, med en "smuk" grafisk skal.
>
>Hvis det er en ældre MAC, check "DAVE" ud:

Tak for svar - lyder som om det ikke burde være det store problem.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj