downloadhastighed halveret efter router in~
Fra : michael bennati scho~

Dato : 25-01-04 17:49

Jeg har webspeed til min stationære PC, da jeg gerne ville have min bærbare
trådløst på, købte jeg en Belkin Wioreless Cable/DSL Gateway Router. Nu er
begge på nettet. Alle indstillinger er default mht routeren. Jeg har fået
Webspeed til at indtaste wan mac adressen som står skrevet under routeren.
Problemet er, at min stationære har halveret downloadhastighed nu, selvom
den bærbare er slukket og altså ikke lægger beslag på båndbredde. Hvordan
undgår jeg dette?
mvh Michael

Fra : SonnyBoy

Dato : 25-01-04 17:54

On Sun, 25 Jan 2004 17:48:31 +0100, "michael bennati schou"
<michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote:

>Problemet er, at min stationære har halveret downloadhastighed nu, selvom
>den bærbare er slukket og altså ikke lægger beslag på båndbredde. Hvordan
>undgår jeg dette?

Det er vanskeligt at forestille sig routeren skulle halvere
hastigheden...

Hvordan er det lige du måler din download hastighed ??

<mlr>

Fra : michael bennati scho~

Dato : 25-01-04 18:15

"SonnyBoy" <Sonny@i.live.nowhere> skrev i en meddelelse
> Hvordan er det lige du måler din download hastighed ??

Jeg er ved at downloade en større fil fra en server. Jeg kan aflæse
hastigheden. Den har stået i 8 timer i træk og downloadet og jeg an se at
hastigheden i gennemsnit er under halvdelen af hvad den plejer.
Det skal siges at der er en ejendommelighed ved routeren, som jeg ikke ved
om har nogen betydning: Når de er forbundet som manualen anfører står der,
at connected, wan og wlan og lan skal lyse konstant. Det gør de også pånær
wan, som blinker systematisk i stedet for at lyse. I manualen står der intet
om dette fænomen. Sådan forholder det sig også når computeren er slukket.
Wan står og blinker konstant, selv om den iflg manualen burde lyse. Hvad kan
jeg gøre?
mvh Michael

Fra : SonnyBoy

Dato : 25-01-04 19:43

On Sun, 25 Jan 2004 18:15:04 +0100, "michael bennati schou"
> [...]

>hastigheden. Den har stået i 8 timer i træk og downloadet og jeg an se at
>hastigheden i gennemsnit er under halvdelen af hvad den plejer.

Det behøver bestemt ikke være routers skyld - Det skyldes nok snarere
at serveren er overbelastet...

Da du vistnok er TDC kunde vil jeg foreslå du i stedet prøver
hastighedstestene på:

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-36557

...cut

> Sådan forholder det sig også når computeren er slukket.
>Wan står og blinker konstant, selv om den iflg manualen burde lyse. Hvad kan
>jeg gøre?

Hhmm, det kunne tyde på at du har forbundet dit Kabel/ADSL modem til
een af LAN portene i stedet for WAN porten ?!

Check lige kablingen...

<mlr>

Fra : michael bennati scho~

Dato : 25-01-04 23:51

"SonnyBoy" <Sonny@i.live.nowhere> skrev i en meddelelse
> Hhmm, det kunne tyde på at du har forbundet dit Kabel/ADSL modem til
> een af LAN portene i stedet for WAN porten ?!
>
> Check lige kablingen...

Øhh.. jeg har gjort som manualen foreskrev: mit kabelmodem fra webspeed er
forbundet med routerens port der hedder internet/wan og så er kablet fra min
statioære PC forbundet til routerens lanport (som der er 4 af). Hvad jeg
ikke forstår er, at manualen skriver: den lanport jeg har sat PC'en til skal
lyse. Det gør den også. Wan porten skal lyse. DEt gør den ikke...den
blinker. Derimod står der ikke noget om at Wlan lampen skal lyse...men det
gør den!! ??

Hverken på Belkins (routeren) hjemmeside eller i manualen står det nævnt
hvad man gør hvis wan indikatoren blinker i stedet for at lyse, så jeg aner
ikke hvad jeg skal stille op med det..

mvh Michael

Fra : michael bennati scho~

Dato : 26-01-04 00:43

En opdatering af routerens firmware og de forkerte blink er en saga blot.

mvh Michael