Installering af PHP
Fra : jan larsen

Dato : 04-02-04 17:45

Hej.

Jeg har installeret php på en windows 2003 web edition og sat IIS op til at
kører php, det kører fint nok på domænet som ligger i webroden, men et andet
domæne som ligger i en anden mappe virker php ikke den viser denne linie
"No input file specified". i browseren når jeg vil teste det af.

Er der nogle der ved hvad det er som går galt.

Venlig Hilsen
Jan
..

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 04-02-04 18:21

"jan larsen" <test@west.dk> wrote in message
> [...]
> domæne som ligger i en anden mappe virker php ikke den viser denne linie
> "No input file specified". i browseren når jeg vil teste det af.

Det lyder som når jeg glemmer at bruge dobbelte \\ eller glemmer hvor jeg
relativt står i forhold til roden...? Husker du f.eks
header('location:..\\test\\test.php');?

Fra : jan larsen

Dato : 04-02-04 18:35

> [...]
>
> Det lyder som når jeg glemmer at bruge dobbelte \\ eller glemmer hvor jeg
> relativt står i forhold til roden...? Husker du f.eks

Jeg har lavet en fil med indholdet som jeg kalder, er det forkert ??
<?php
phpinfo();
?>

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 04-02-04 19:48

jan larsen <test@west.dk> wrote:

> Jeg har lavet en fil med indholdet som jeg kalder, er det forkert ??
> <?php
> phpinfo();

Idéen er fin nok, men indholdet burde vist være:

<?php
phpinfo();
?>

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : jan larsen

Dato : 04-02-04 20:05

"Kasper Garnæs" <demos@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Idéen er fin nok, men indholdet burde vist være:
>
> <?php
> phpinfo();
> ?>

det er det samme der står, det smuttede da jeg kopierede det

Jan

Fra : Lars k.

Dato : 05-02-04 11:19

> [...]
> "No input file specified". i browseren når jeg vil teste det af.
>
> Er der nogle der ved hvad det er som går galt.

De to mapper med som du køre www.side1.dk og side www.side2.dk fra, er de
begge undermapper til den sti som står i c:\winnt\php.ini (doc_root =) ?

Kan du ikke skrive hvor de to mapper ligger på din PC og hvad der står i
php.ini under doc_root =

Lars

Fra : jan larsen

Dato : 05-02-04 17:17

> [...]
> begge undermapper til den sti som står i c:\winnt\php.ini (doc_root =) ?
>
> Kan du ikke skrive hvor de to mapper ligger på din PC og hvad der står i

Det er kun den ene side som er en undermappe, den som virker er den som er
installeret i wwwroot.

Der står : doc_root = c:\Inetpub\wwwroot

Jan

Fra : jan larsen

Dato : 05-02-04 17:32

> Det er kun den ene side som er en undermappe, den som virker er den som er
> installeret i wwwroot.
>
> Der står : doc_root = c:\Inetpub\wwwroot

Nu forstår jeg hvad du mener, jeg har rettet søgevejen til den mappe som
ikke virker og nu virker den, men hvad nu hvis man skal have flere domæner
(mapper) til at kører php ??

Jan

Fra : jan larsen

Dato : 05-02-04 17:46

> Nu forstår jeg hvad du mener, jeg har rettet søgevejen til den mappe som
> ikke virker og nu virker den, men hvad nu hvis man skal have flere domæner
> (mapper) til at kører php ??

Jeg har luret hvad der er galt, der skal intet stå efter doc_root

Tak for hjælpen alle sammen

Jan

Fra : Lars k.

Dato : 05-02-04 18:17

"jan larsen" <test@west.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har luret hvad der er galt, der skal intet stå efter doc_root
>
> Tak for hjælpen alle sammen
>
> Jan

Hvis der ikke står noget, kan du bruge php på hele diske, men hvis der står
"doc_root = c:/www" og alle dine websider ligger på formen c:\www\side1 og
c:\www\side2 så burde det også virke, men er dog ikke helt sikker.

Det er også ligemeget :) det virker nu

Lars