PHP og søgemaskiner ??
Fra : Mads

Dato : 03-02-04 18:05

Hej Eksperter !

Jeg har en hjemmeside der stortset har alt indhold liggende i en mysql db..
Mit spørgsmål går så på om, søgemaskiner så som google kan finde indholdet
af disse sider ??
Eller er der en smart måde hvorpå man kan gøre dette ??

Håber i forstår hvad jeg mener, og at det ikke er den forkerte gruppe ( jeg
henter al, data med PHP )

På forhånd tak -=MF=-

Fra : Leonard

Dato : 03-02-04 18:40

"Mads" <mf@rocknation.dk> wrote:

>Mit spørgsmål går så på om, søgemaskiner så som google kan finde indholdet
>af disse sider ??

Hvis du har kodet siderne rigtigt, så er det ikke noget problem.
mysql og php er jo ikke det browserne eller søgemaskinerne ser, det er
den html der kommer ud af det.
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Mads

Dato : 03-02-04 19:11

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mvh Leonard http://leonard.dk/
> Det er en muldvarp på motorcykel!
> Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?
Hvordan ved jeg om jeg har kodet det rigtigt ??

Fra : Stig Sørensen

Dato : 03-02-04 19:27

"Mads" <mf@rocknation.dk> wrote in message

> Hvordan ved jeg om jeg har kodet det rigtigt ??

Ved at vise os en side.

Du kunne spørge i ris+ros gruppen hvor det egentligt hører hjemme.
Som sagt det har intet med dit php og mysql at gøre. Det som vi andre ser i
kildekoden er det som google ser, altså alt andet end dit php.

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Mads

Dato : 03-02-04 20:48

"Stig Sørensen" <kontakt@dontdoitFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Som sagt det har intet med dit php og mysql at gøre. Det som vi andre ser
> kildekoden er det som google ser, altså alt andet end dit php.

Ok takker !
Hvis i vil se noget kode er siden www.rocknation.dk
Var ikke klar over om søgemaskinerne, kunne se/finde det der ligger i
Mysql..

Fra : Leonard

Dato : 03-02-04 20:57

"Mads" <mf@rocknation.dk> wrote:

>Hvis i vil se noget kode er siden www.rocknation.dk

Der er ikke den store chance for at en søgemaskine kan finde det der
ligger under forum, da der bruges ? i adresselinien til at overføre
variabler med, og samtidig sessions, og der stopper fx google svjv.

Jeg testede ved at søge på google efter "Bon Jovi og Def Leppard" som
jeg lige klippede ud af et indlæg jeg så, og det gav ingen hits.

Fra : Mads

Dato : 03-02-04 21:03

> [...]
> mvh Leonard http://leonard.dk/
> Det er en muldvarp på motorcykel!
> Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

Hmmm Forummet kan jeg ikke stille så meget op med, men nu tænkte jeg også
mere på de sider, der indeholder div. bands´ info, men det er vel det samme
??
Er der en måde til at "snyde" søgemaskinerne ? ( tænkte lidt på at oprette
en "skjult" side, hvor det mest af dataen fra db´en ligger på )

Fra : Kristian Thy

Dato : 03-02-04 23:43

Mads uttered:
> Er der en måde til at "snyde" søgemaskinerne ? ( tænkte lidt på at oprette
> en "skjult" side, hvor det mest af dataen fra db´en ligger på )

Prøv at google efter "robots.txt"

\\kristian
--
"And then Trogdor smote the Kerrek,
and all was laid to burnination"

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 04-02-04 23:01

Mads wrote:

> [...]
> Er der en måde til at "snyde" søgemaskinerne ? ( tænkte lidt på at oprette
> en "skjult" side, hvor det mest af dataen fra db´en ligger på )

Du kan få dem til at tro at det bare er biblioteker, vha.
"Snydebibilioteker":

http://mbn.dk/?aid=3&lang=dk

--
Andreas Kleist Svendsen - usenetnospam@nau.dk <-- Ja den virker
Klan Caper Sapiens: http://www.capersapiens.dk

Fra : Søren Gammelmark

Dato : 03-02-04 20:59

Hej

> Var ikke klar over om søgemaskinerne, kunne se/finde det der ligger i
> Mysql..

Det kan de sådan set heller ikke. Det er meget vigtigt at adskille databasen
og selve hjemmesiden. Søgemaskinerne kan blot hente din færdig-udførte
php-side, ligesom en almindelig browser gør det. Den vil faktisk aldrig vide,
om siden er lavet i php. Forstå det på den måde, at når søgemaskinen henter
/index.php så henter søgemaskinen resultatet af php-koden og det er dette, som
bliver brugt til søgning.

mvh
Søren Gammelmark

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mads

Dato : 03-02-04 21:10

"Søren Gammelmark" <shoottwice@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
henter
> /index.php så henter søgemaskinen resultatet af php-koden og det er dette,

Ok takker igen, ( hvis man ikke spørger, får man jo ikke nogen svar )