Billedeskift via dropdownmenu?
Fra : Allan Johansen

Dato : 03-02-04 15:43

Hej NG

Kan jeg ved hjælp af PHP få skiftet et billede til et andet billede alt
efter hvilke punkt brugeren vælger i nedenstående dropdown menu?
Hvis ja, så håber jeg at der er en venlig sjæl som vil fortælle mig hvordan?

<select Name=Farve class="select">
<option Value=Vælge_farve Selected>Vælge farve
<option Value=Hvid>Hvid
<option Value=Sand>Sand
<option Value=Blå>Blå
<option Value=Rød>Rød
</select>

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Allan Johansen

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 03-02-04 15:59

Allan Johansen wrote:
> [...]
> efter hvilke punkt brugeren vælger i nedenstående dropdown menu?
> Hvis ja, så håber jeg at der er en venlig sjæl som vil fortælle mig hvordan?

det er javascript du skal bruge til den slags....
dk.edb.internet.webdesign.clientside

--
excuse of the day : Someone thought The Big Red Button was a light
: switch.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 03-02-04 16:09

Allan Johansen <hesselbjerg_dk@hotmail.com> wrote:
> [...]
> alt efter hvilke punkt brugeren vælger i nedenstående dropdown menu?
> Hvis ja, så håber jeg at der er en venlig sjæl som vil fortælle mig

Jeg svarede også på dette spørgsmål og henviste til
dk.edb.internet.webdesign.clientside. Jeg kan se, at de ikke rigtig ville
hjælpe dig der, så jeg prøver igen - selv om det er offtopic.

Jeg har set på det link, du giver
(http://www.webconnexion.dk/imagechange/Newimage.htm), og du har fat i det
rigtige.

For at slippe for positionfeltet, og for at brugeren skal trykke Go, skal du
så vidt jeg kan se ændre følgende:

1.
"x = parseInt(document.form1.pos.selectedIndex);"
ændres til
"x = 0;"

2.
"<b>Position:</b>
<SELECT NAME="pos">
<OPTION VALUE="0">0
</SELECT>"
slettes

3.
<SELECT NAME="newimg">
ændres til
<SELECT NAME="newimg" onChange="ChangeImg();">

4.
"<INPUT TYPE="button" VALUE="GO" onClick="ChangeImg();">"
slettes

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Allan Johansen

Dato : 04-02-04 02:11

Hej Kasper Garnæs

Ja, det er helt rigtig, at du før har hjulpet mig. Men jeg tillod mig at
spørge igen, da jeg har fået af vide, at det også skulle kunne lade sig gøre
med serverside.

Men også lidt pga. at jeg desværre ikke fik nogle svar i javascript.

Jeg prøver selvfølgelig din sidste vejledning og siger dig endnu engang
mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Allan Johansen

Fra : Allan Johansen

Dato : 04-02-04 02:43

Hej Igen Kasper

Det virker desværre ikke.

Hvis du stadig her lyst til at hjælpe, så kan du kigge her:

(http://www.webconnexion.dk/imagechange/Newimage2.htm)

og du kan sammenligne her:

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 04-02-04 16:14

Allan Johansen <hesselbjerg_dk@hotmail.com> wrote:
> Hvis du stadig her lyst til at hjælpe...

Selvfølgelig har jeg det. Jeg har rodet lidt videre med det, og kom frem til
følgende,er virker:
http://kasper.garnaes.dk/random/imgchange.html. Du skal bare huske at ændre
imgDir-variablen.

Så blev jeg også mindet om, hvorfor jeg ikke bryder mig om JavaScript : ).

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Allan Johansen

Dato : 04-02-04 19:30

Hej Kasper Garnæs

Jeg siger dig utrolig mange tak for hjælpen.
Du har været en utrolig stor hjælp for mig.

Dygtig flink fyr

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 04-02-04 19:46

Allan Johansen <hesselbjerg_dk@hotmail.com> wrote:

> Jeg siger dig utrolig mange tak for hjælpen.
> Du har været en utrolig stor hjælp for mig.

Det var så lidt. Når jeg først har rodet mig ud i noget, må jeg jo også
hellere forsøge at sørge for at det får en god slutning : ).

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs