Hvordan beholder man linieskift når tekst ~
Fra : Kasper

Dato : 30-01-04 10:50

Hej

Da jeg ikke er den svedigste php programmør, så bliver jeg nødt
til at spørge mig til råds...

Jeg indsætter tekst i min db fra en form/textarea...
Når jeg så henter teksten igen og viser det i en table så er der
kun linieskift der hvor der er trykket enter...dvs. hvis jeg bare
holder en knap nede til hele textarea'et er fyldt så viser den
efterfølgende kun én linie som så medfører at table'en bliver
mega bred selvom jeg har defineret en bredde på 400...

Har I ikke nogle løsninger ?

Det jeg så vil er...
at kunne indsætte linieskift når en ny linie begynder og ikke kun
når der trykkes enter...

eller...
få teksten til automatisk at tilpasse sig en table med linieskift
???

På forhånd tak !!
/Kasper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 30-01-04 11:00

> [...]
> efterfølgende kun én linie som så medfører at table'en bliver
> mega bred selvom jeg har defineret en bredde på 400...

Jeg tror ikke det så meget er PHP relateret, men nærmere html... Jeg mener
at kunne huske at der er en attribut på textarea, som løser problemet. Måske
virker følgende:
<textarea name="whatever" cols="40" rows="5"
wrap="virtual">whatever</textarea>

hvor 'wrap="virtual"' i ovenstående er løsningen...

Prøv det - jeg ved ikke om det virker :)

/Thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-01-04 11:38

Kasper skrev:

> [...]
> efterfølgende kun én linie som så medfører at table'en bliver
> mega bred selvom jeg har defineret en bredde på 400...

Som Rokamp skriver skal du have html til at "wrappe" teksten, hvis du
vil undgå at dine linjer bliver for lange ... når det er onpoint bør du
tage en kigger på nl2br(); ... echo nl2br($foobar); er din ven!

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Kristian Thy

Dato : 31-01-04 01:20

Kasper uttered:
> Har I ikke nogle løsninger ?

http://php.net/wordwrap

\\kristian
--
"The brain is a wonderful organ. It starts working the moment you get
up in the morning and does not stop until you get into the office."