PHP Sessions på windows-server
Fra : Brian Emilius

Dato : 27-01-04 13:04

Ok... Nu er det lykkes mig at installere apache OG php på windows...
Nu kommer mit næste problem så:
Hvordan får jeg sat phpsessions korrekt... Er det ikke noget med at jeg skal
angive en mappe de skal lægges i og sådan noget? Er det ikke php.ini der
skal øndres og hvis det er.... hvad skal ændres???

Mange tak
Brian Emilius

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 27-01-04 13:35

Brian Emilius <brian@spam.emilius.dk> wrote:
> Hvordan får jeg sat phpsessions korrekt... Er det ikke noget med at
> jeg skal angive en mappe de skal lægges i og sådan noget? Er det ikke
> php.ini der skal øndres og hvis det er.... hvad skal ændres???

Jo - du skal have sat session.save_path, som du ganske rigtigt kan finde i
din php.ini. Du kan læse mere om sessions og PHP i
dokumentationen(http://dk2.php.net/session).

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Kasper Johansen

Dato : 28-01-04 10:37

"Brian Emilius" <brian@spam.emilius.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke php.ini der
> skal øndres og hvis det er.... hvad skal ændres???

Hej Brian

Jeg har selv haft lidt problemer med det du snakker om.
Det løses let:

Som Kasper Garnæs skriver skal du ind i php.ini-filen og finde
session.save_path og ændrer denne til en mappe som du opretter et sted på
harddisken. Efter denne er oprettet har PHP et sted at gemme sine sessions
og fejler derfor ikke ved brug af disse.

Mvh
Kasper