Sessions i PHP
Fra : Kristian Skriver Jen~

Dato : 27-01-04 10:37

Hejsa,

Jeg er nybegynder i sessions, og har fået noget kode af en ven, men jeg er
i tvivl om hvad der sker, så nu har jeg besluttet at lave min agen kode.
Er der nogen der gider forklare mig hvilke basale ting der skal være, for
at kunne køre sessions?
Jeg er kommet så langt at jeg har fundet ud af at man enten kan køre dem
via cookies eller URL. Kad os sige at jeg gerne vil have det via URL.

Håber I kan hjælpe...

Med venlig hilsen
Kristian Jensen

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 27-01-04 11:05

Kristian Skriver Jensen wrote:
> Hejsa,
>
> Håber I kan hjælpe...

Det vil vi da, men start med at søge i de gamle indlæg her i gruppen,
for der er *mange* indlæg om sessions og hvordan de virker...

--
excuse of the day : Plate voltage too low on demodulator tube
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : JMo.

Dato : 27-01-04 19:28

> [...]

> jeg er i tvivl om hvad der sker, så nu har jeg besluttet at lave min
> agen kode. Er der nogen der gider forklare mig hvilke basale ting der

Manualen er din ven:
http://dk.php.net/manual/en/ref.session.php

Den har et par kom-igang eksempler et stykke nede på siden.

> Jeg er kommet så langt at jeg har fundet ud af at man enten kan køre
> dem via cookies eller URL. Kad os sige at jeg gerne vil have det via
> URL.

Som default finder PHP selv ud af hvad den syn's er bedst.. Brug blot de
indbyggede funktioner.