include path
Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 22-01-04 14:24

hej der ude i det ganske danske php land.

ville høre om der er nogen af jer der ved hvilken rækkefølge php checker
for include filer... ?

et lille eks:
-----------------------------
set_include_path('/inc1;/inc2:/inc3');
include "file.1.php"
-----------------------------
filer i dirs:
-----------------------------
/inc1/fil.1.php
/inc2/fil.2.php
/inc3/fil.1.php
-----------------------------

her findes filen fil.1.php både i /inc1 og /inc3, men hvilken en bliver
includeret ??

--
excuse of the day : it has Intel Inside
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Kristian Thy

Dato : 22-01-04 14:32

Ulrik Nielsen uttered:
> ville høre om der er nogen af jer der ved hvilken rækkefølge php
> checker for include filer... ?
>
> et lille eks:
> -----------------------------
> set_include_path('/inc1;/inc2:/inc3');
> include "file.1.php"
> -----------------------------
> filer i dirs:
> -----------------------------
> /inc1/fil.1.php
> /inc2/fil.2.php
> /inc3/fil.1.php
> -----------------------------
>
> her findes filen fil.1.php både i /inc1 og /inc3, men hvilken en bliver
> [...]

En hurtig test fortæller mig at php kigger i mapperne i den rækkefølge
du skriver dem i set_include_path(), og stopper når den finder en fil
der matcher. Så i dit tilfælde vil det være /inc1/fil.1.php der bliver
inkluderet.

\\kristian
--
"The ability to enslave a planet is insignificant
next to the power of the Macintosh"

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 22-01-04 14:55

Kristian Thy wrote:

> [...]
> du skriver dem i set_include_path(), og stopper når den finder en fil
> der matcher. Så i dit tilfælde vil det være /inc1/fil.1.php der bliver

Takker... ja, jeg kunne self. selv ha' lavet den test .. doh!

Fra : Kristian Thy

Dato : 22-01-04 15:22

Ulrik Nielsen uttered:
> Takker... ja, jeg kunne self. selv ha' lavet den test .. doh!

Er det ikke det man har usenet til? Så man kan få folk til at gøre
arbejdet for sig?

\\kristian
--
"The brain is a wonderful organ. It starts working the moment you get
up in the morning and does not stop until you get into the office."

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 22-01-04 15:29

Kristian Thy wrote:
> Ulrik Nielsen uttered:

> Er det ikke det man har usenet til? Så man kan få folk til at gøre
> arbejdet for sig?

det er jo det ;)
- og sjovt nok... så virker det faktisk ret tit...

--
excuse of the day : The monitor needs another box of pixels.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/