MSN Messenger online status
Fra : Frowning Freezer

Dato : 19-01-04 18:38

Kan man på nogen måde komme til at se en person online status på MSN
Messenger via PHP?

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-01-04 18:40

Frowning Freezer uttered:

> Kan man på nogen måde komme til at se en person online status på MSN
> Messenger via PHP?

Ikke via PHP, nej. SVJV klares den slags med at man indsætter et
billede på din side fra en eller anden MSN-server, der så serverer dig
forskellige billeder alt efter brugerens status.

\\kristian
--
"The ability to enslave a planet is insignificant
next to the power of the Macintosh"

Fra : Frowning Freezer

Dato : 19-01-04 18:45

>Ikke via PHP, nej. SVJV klares den slags med at man indsætter et
>billede på din side fra en eller anden MSN-server, der så serverer dig
>forskellige billeder alt efter brugerens status.

Ja det er jo den måde jeg også kender det på fra ICQ - men var det
noget om at man ikke kan se forskel på online/offline status (udover
at se billedet) fordi det bare er et billede der sendes?

Ellers, hvis man dér kan se forskellen kan man vel lave noget
javascript som giver besked til PHP.

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 20-01-04 10:56

Frowning Freezer wrote:

> Ja det er jo den måde jeg også kender det på fra ICQ - men var det
> noget om at man ikke kan se forskel på online/offline status (udover
> at se billedet) fordi det bare er et billede der sendes?

Så kan du jo bare løse det på samme måde som den nemme icq løsning: Hent
billedet fra dit script og find ud af om det er et 'brugeren er online'
eller 'brugeren er offline' billede ved at sammenligne en eller anden
byte fra billedet.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk