Link PHP > fil.php?side=hej&cat=1
Fra : Mike Toxværd

Dato : 19-01-04 15:59

Hvordan laver man et link ligesom:

fil.php?side=hej&cat=1

- kan godt det med fil.php?side=hej

men mangler &cat=1 (det sidste) :S

/Mike

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 19-01-04 16:37

Mike Toxværd <t0x23@msn.com> wrote in news:bugrat$k93$1@sunsite.dk:

> Hvordan laver man et link ligesom:
>
> fil.php?side=hej&cat=1

Hvad er det lige problemet er?

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Mike Toxværd

Dato : 20-01-04 13:52

Andreas Haugstrup Pedersen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Hvad er det lige problemet er?
>
> --
> Personal: <http://www.solitude.dk>
> File Thingie - PHP File Manager
<http://www.solitude.dk/filethingie/>
Hej igen..

Ser du..

vil gerne have koden til selve linket
- Jeg bruger $_Get..

Men kan kun lave side.php?side=news
og mangler &id=1 eller noget i den stil..

dvs. side.php?side=news&id=1

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 20-01-04 14:04

Mike Toxværd <t0x23@msn.com> wrote in news:buj89f$pkc$1@sunsite.dk:

> Hej igen..

Hej,

Kan du ikke starte med at læse <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html> - jeg
forstår stadig ikke hvad det er du har problemer med.

Nu vi er ved det kan du så ikke læse
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html> - specielt afsnittet "Hvorfor
svare nedenunder".

> Men kan kun lave side.php?side=news
> og mangler &id=1 eller noget i den stil..

Du laver det på samme måde, men tilføjer bare det ekstra du vil have. En gang
til nu i PHP:

echo "<a href=\"fil.php?side=news&amp;id=1\">link</a>";

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 20-01-04 14:16

Mike Toxværd wrote:

> vil gerne have koden til selve linket
> - Jeg bruger $_Get..

Som allerede nævnt giver det ikke mening hvad det er du prøver at gøre.

> Men kan kun lave side.php?side=news
> og mangler &id=1 eller noget i den stil..

Forstår jeg dig rigtigt i at du ikke ved hvordan du skal sætte 1-tallet
på ud fra hvilken side du er på?

hvis du er på siden http://noget/goernoget.php?cat=4 og gerne vil linke
til http://noget/fil.php?side=hej&cat=4, så:

?>">link</a>

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Mike Toxværd

Dato : 20-01-04 16:14

Okay.. hør her..!

Jeg har en side som hedder side.php siger vi

Hvordan linker jeg til den via page.php?sider=news&id=1

mvh

Mike

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 20-01-04 16:21

Mike Toxværd wrote:
> Okay.. hør her..!
>
> Jeg har en side som hedder side.php siger vi
>
> Hvordan linker jeg til den via page.php?sider=news&id=1

Nej. Du giver stadig ikke mening.

Hvis du vil gøre så side.php bliver vist, hvis nogen har forsøgt at gå
ind på page.php med en querystring der hedder ?sider=news&id=1, så

i page.php:

switch($_GET['sider']){
   //nogen vil se news, så vi viser dem side.php
   case 'news':
      require_once('side.php');
      break;

   //nogen vil se whatever, så vi viser dem whatever.php
   case 'whatever':
      require_once('whatever.php');
      break;

   //nogen har ikke bedt om en af ovenstående, vis default.
   default:
      require_once('ingen_side_oensket.php');
}

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Mike Toxværd

Dato : 20-01-04 21:17

Hej igen..

altså det jeg mener er at jeg vil have koden til at linke til siden
side.php

feks.

if($_GET[side] == "index"){
include("news.php"); }

den er = fil.php?side=index

men jeg vil gøre den længere til &id=1 - Hvordan gør jeg det!?

Fra : Jonas Delfs

Dato : 21-01-04 00:03

"Mike Toxværd" <t0x23@msn.com> skrev i en meddelelse
> altså det jeg mener er at jeg vil have koden til at linke til siden
> side.php

Hvis nedenstående er hvad du vil, vil du ikke "have koden til at linke til
siden side.php", og dette er hvorfor folk ikke har kunnet forstå og derefter
hjælpe dig.
Man "linker til siden" ved <a href="fil.php?side=index&id=1">Link</a>.

> feks.
>
> if($_GET[side] == "index"){
> include("news.php"); }
>
> den er = fil.php?side=index
>
> men jeg vil gøre den længere til &id=1 - Hvordan gør jeg det!?

Hvis du tilgår fil.php?side=index&id=1 i din webbrowser vil $_GET['id']
indeholde værdien 1 - og da news.php inkluderes i scriptet, vil
variabel-værdien også være tilgængelig heri.
Du kan altså tjekke på følgende måde:

if($_GET[side] == "index" && $_GET['id'] == 1){
include("news.php");
}

Læs i øvrigt meget gerne http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Mvh. Jonas Delfs
Freelance webprogrammør: http://delfs.dk

Fra : Mike Toxværd

Dato : 21-01-04 13:14

Perfekt !

Mange tak!

I O U 1..

*Mike* :)

Fra : Jonas Delfs

Dato : 21-01-04 14:51

> Perfekt !
>
> Mange tak!
>
> I O U 1..

Vil du så ikke for min, og andres, skyld læse

Fra : Mike Toxværd

Dato : 21-01-04 13:25

Men lige en ting til..

istedet for at skrive

if.. elseif.. elseif elseif...!

Kan man ikke bare skrive hej.php daw.php og så den includer dem?

hej.php & daw.php = $pages

if($_GET[side] == "$pages" && $_GET['id'] == 1){
print"hej";

eller ?

Fra : Jonas Delfs

Dato : 21-01-04 14:52

> Men lige en ting til..
>
> istedet for at skrive
>
> if.. elseif.. elseif elseif...!
>
> Kan man ikke bare skrive hej.php daw.php og så den includer dem?

Ovenstående sætning hænger ikke sammen..?

> hej.php & daw.php = $pages

Hvad siger du lige igen det skal gøre?